OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Är du en duktig rekryterare som vill bli en del av ett stort nationellt företag och deras rekryteringsteam? Har du lätt för att samarbeta och värdesätter du ett arbetssätt med hög kvalitet? Då kan detta var ett spännande arbete för dig!
Kunden är belägen strax utanför Stockholm City i fräscha, nybyggda kontorslokaler. Uppdraget förväntas starta i början på juli och pågå i 3 månader. Därefter finns det goda möjligheter till en anställning direkt hos kunden. Arbetstiderna är under kontorstid.
Rekryteringsteamet består idag av fem rekryterare som tillhör HR-avdelningen och tillsammans ansvarar för samtliga rekryteringar inom företaget och arbetar stöttande mot cheferna genom processen. En av teamets rekryterare har gått vidare till en ny roll internt i företaget och rollen behöver därför ersättas.
Arbetet kommer bland annat bestå av följande arbetsuppgifter:
- Annonsera ut tjänster
- Göra urval
- Intervjua kandidater
- Genomföra olika tester på kandidater
- Referenstagning
- Hantera avtal
Din profil
För att vara aktuell till denna tjänst bör du uppfylla följande kompetenskrav:
- Minst tre års erfarenhet av självständigt rekryteringsarbete och rekryteringsadministration hos en större organisation eller hos ett rekryteringsföretag
- Utbildning inom relevant område såsom personalvetarprogram alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
- Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift
Som person har du ett stort intresse för HR-frågor, framförallt med inriktning på rekrytering. Du är vidare positiv och motiveras av eget ansvar.
Passar tjänsten dig och är du tillgänglig från i början av juli? Skicka då in din ansökan redan idag! Intervjuer sker löpande.
Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Som konsult hos Arena Personal har du en personlig kontakt med din konsultchef som engagerar sig i din framgång och karriär. Du får också en marknadsmässig lön, friskvård, pensionsavsättning samt anslutning till vårt kollektivavtal – en trygg anställning!
Inte nog med det – som anställd hos Arena Personal har du även möjlighet att träna hos World Class till ett mycket fördelaktigt pris.
Om verksamheten
Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs, Impact och World Class ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
0739-17 92 12
Maria Danielsson
08-58711731
Linn Kimreus
Martin Andersson
073-5179044
Erica Odenmyr
0708257657
Sadat Maxhuni
0734323735
Ida-Maria Bruhn
Ida-Maria Bruhn
08-587 117 00
Karin Degerlund Lindgren
0722277902