OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag när det gäller uthyrning och rekrytering av studenter och akademiker. Vi söker nu till vår interna verksamhet en rekryterare/bemanningsansvarig till vårt Stockholmskontor. Som rekryterare och bemanningsansvarig hos Maxkompetens arbetar du huvudsakligen med att rekrytera och bemanna kandidater till aktuella uppdrag inom varierande branscher och yrkesområden. Ditt arbete innebär bl.a. att skapa kravprofiler och ansvara för annonsering. att hitta kandidater och göra urval bland sökande. att genomföra intervjuer och göra bedömningar utifrån kravprofiler samt att ansvara för referenstagning. att presentera och "sälja" in kandidater och uppdrag. att fungera som konsultansvarig gentemot "dina konsulter", d.v.s. du har en kontinuerlig uppföljning med konsulterna och ansvarar för personaladministration kring dina konsulter. att hålla dig uppdaterad rörande PA-frågor (t ex arbetsrätt, avtal, regler, anställningsvillkor, etc.). Hos oss arbetar du både med bemannings- och rekryteringsuppdrag och du arbetar mot tydliga mål i en strukturerad arbetsmetod. Krav på person Vi söker dig som har högskoleutbildning inom personal, ekonomi eller annan passande inriktning. Du trivs med att arbeta i en händelserik miljö och har ett stort intresse för bemanning och rekrytering. Tidigare erfarenhet från bemannings- och rekryteringsbranschen är starkt meriterande. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och är organiserad i ditt arbetssätt. Erfarenhet från att arbeta med Intelliplan är meriterande. För att trivas hos oss är det viktigt att du har entreprenörsanda, känsla för service och affärstänk. Du har en positiv inställning och en vilja att lära och utvecklas. Är du den vi söker kan vi erbjuda dig ett spännande och omväxlande arbete med trevliga och kompetenta kollegor. Start: Omgående/efteröverenskommelse. Omfattning: Heltid. Lön: Fast lön + rörlig del. Plats: Stockholm.