OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Till vår avdelning Kompetensförsörjning söker vi en framåtriktad person som vill vara med och utveckla verksamheten och våra medarbetare.
Arbetet innebär dels rekrytering, där Du kommer att ingå i ett team med fyra personer som hanterar hela rekryteringsprocessen från kravspecifikation till introduktion av nyanställda. Vidare innebär tjänsten kompetensutveckling, i första hand av våra tekniker. Detta görs genom kartläggning och analys av kompetensgap och utbildningsbehov, planering och upphandling av utbildning samt genom omvärldsbevakning och värdering av utbildningsleverantörer.
Utbildning/Erfarenhet
Vi söker Dig som har både PA-utbildning och erfarenhet från HR-området. Har Du dessutom erfarenhet från tekniskt inriktad verksamhet är det ytterligare meriterande. Då arbetet innebär mycket personliga kontakter, bland annat vid anställningsintervjuer och utbildningsrådgivning, värderas den sociala kompetensen mycket högt. Då tjänstens sammansättning är något komplex krävs det här en strukturerad person med förmåga att självständigt leverera tjänster med hög kvalitet. SSAB har engelska som koncernspråk, och för den här tjänsten behöver Du behärska svenska och engelska i tal och skrift.