Rekryterare/personaladministratör, Resurs och Kompetens

Rekryterare/personaladministratör, Resurs och Kompetens

Arbetsbeskrivning

Resurs och Kompetens är Region Östergötlands interna bemanningsorganisation. 

Vi förser sjukvårdande enheter med medarbetare för intern korttidsbemanning med fokus på patientnära uppgifter. På Resurs och Kompetens arbetar cirka 100 fast anställda sjuksköterskor, undersköterskor, skötare och vårdadministratörer och 300 timanställda undersköterskor. I Resurs och Kompetens stab arbetar en verksamhetschef, tre enhetschefer, fyra bemanningsassistenter och en rekryterare/personaladministratör. 

Arbetsbeskrivning
Resurs och Kompetens ansvarar för den årliga samordnade sommarrekryteringen av vårdadministratörer, sjuksköterskor, skötare och undersköterskor. I vårt uppdrag ingår samordning och personalansvar för timanställda undersköterskor inom regionen. Rekryteringsteamet arbetar även med rekrytering av resurser som arbetar på Covid-19 relaterade enheter. Under hösten har vi ett utökat rekryteringsuppdrag att hjälpa provtagningsenheterna inom regionen.

Arbetsuppgifter: 
- Rekrytering av sommarvikariat 2021 och vårdpersonal till provtagningsenheterna för Covid-19 inom Region Östergötland.
- Samarbete med lokal rekryteringssamordnare på US, ViN och LiM.
- Urvalsarbete i rekryteringssystemet Reachmee.
- Telefonintervjuer, kandidatpresentationer och referenstagning.
- Event och skolbesök.
- Personaladministration i Heroma och Vikariebanken för timanställda.
- Kandidatsupport.
- Rapporterar till enhetschef Timenheten.

Utbildning och erfarenheter
Vi ser att du har en akademisk utbildning inom HR/personalvetenskap. Du har arbetat med rekrytering tidigare och det är meriterande med erfarenhet av volymrekrytering. Det är meriterande men inget krav om du har arbetat i systemen Reachmee, Heroma och Vikariebanken. 


Personliga egenskaper
Vi söker dig som är van att arbeta i en tempofylld arbetsmiljö samt är initiativtagande och driver självständigt processer framåt. För att lyckas i tjänsten är du lyhörd och har ett konsultativt förhållningssätt och arbetssätt. Uppdragets karaktär ställer krav att man är relationsskapande och skapar nätverk med både kandidater, kunder och skolor/universitet. Du är en god lagspelare och kommer att arbeta nära din arbetsgrupp, det är av vikt att bidra till en god dynamik för att vi skall lyckas med vårt uppdrag.

Anställning och information
Denna tjänst är en visstidsanställning på 100 % från augusti 2020 till juni 2021. Är du internt sökande blir man utlånad till Resurs och Kompetens. Tjänsten kan innebära resor inom regionen.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Timenheten Peder Malmström, 010–104 20 40. Tillgänglig för frågor mellan 24 augusti-31 augusti.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 31 augusti 2020. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. 

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst CVU Direkt, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20200855.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juli 2020
  • Ansök senast: 31 augusti 2020

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024