Rekryterare/Personalansvarig till Arvika

Arbetsbeskrivning

Om kunden

Industrisupport startades 1999 och är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som idag har verksamhet och kontor i Arvika, Karlstad, Örebro och Norrköping. Vi är verksamma inom Almega bemanningsföretagen där 15 olika LO förbund ingår vilket innebär att vi arbetar med åtskilliga yrkeskategorier både på kollektiv- och tjänstemannasidan. På så vis kan vi erbjuda både kunder och medarbetare mer kompletta lösningar och erbjudanden. Genom vår värdegrund, affärsidé och vision skall vi vara en attraktiv arbetsgivare för duktiga medarbetare och därigenom vara kundernas förstaval när de väljer samarbetspartner i rekryterings- och bemanningsfrågor.

Under 2016 och nu i början av 2017 har vi på Industrisupport växt och tagit nya marknadsandelar och knutit till oss nya avtal med större kunder även inom nya marknadsområden, vilket innebär att vi varaktigt behöver stärka rekryteringsorganisationen med ytterligare en medarbetare.


Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med rekrytering och HR-relaterade arbetsuppgifter i ett databaserat matchningssystem. Dagliga arbetsuppgifter är annonsering, urvalsarbete, intervjuer, matchning, referenstagning och CV-skrivning samt daglig kontakt med våra uthyrda konsulter. Du som kommer att trivas på den här tjänsten har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter så som arbetsledning och personalfrågor. Du är van med administrativa arbetsuppgifter och har god datavana. I arbetet ingår även administrering och inköp av arbetskläder, resursplanering och besök ute på våra olika kundföretag. Du kommer att rekrytera både kollektiv produktionspersonal och tjänstemän till olika positioner inom främst industrin och du ansvarar själv för att driva på de rekryteringsprocesser som du arbetar med. Tjänsten som är på huvudkontoret i Arvika innefattar personalansvar och kundkontakter. Du får 10 trevliga medarbetare och en gedigen internutbildning.

Din profil

Du är duktig på att kommunicera, ge service och är van vid kundkontakter. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning mot personaladministration, erfarenhet av industriarbete samt vana av att arbeta i affärssystem. Körkort är ett krav! Du är van att arbeta strukturerat mot uppsatta mål samt under högt tempo och med tvära kast. Det är viktigt att du är ansvarstagande och drivande så att du prioriterar rätt och får saker och ting gjorda.

När det gäller din personlighet önskar vi att du är glad, positiv och prestigelös med hög social kompetens. Vi söker en engagerad medarbetare med positiv attityd och önskar att du som söker känner dig trygg i din yrkesroll. Du tycker om när det är lite tempo och du har massor med energi. Du trivs med att ha många kontakter och när ingen dag är den andra lik. Du är självgående, strukturerad och har viljan att driva och utveckla verksamheten. Att kunna prioritera och samarbeta med andra samt hantera flera uppgifter parallellt är ett måste. Det krävs också att du är resultatinriktad, målmedveten och uthållig. Jobbet är i Arvika och vi ser helst sökande från närområdet. Urvalsarbetet kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan. Välkommen till oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: IndustriSupport Värmland AB Arvika
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 9 mars 2017

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024