OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss?
Är du en lösningsorienterad, självständig person som trivs med variation i vardagen, både vad gäller uppdrag och tempo? Någon som genuint gillar att prata, möta och lyssna på människor? Då kan du vara den vi söker! Här får du stor variation i jobbet med inriktning på både rekrytering och bemanning samt arbeta tillsammans med ett härligt gäng kollegor!
Rollen som rekryterare/vikarieplanerare hos oss
Det här är ett roligt och varierat arbete där du lär och utvecklas hela tiden i en ansvarsfull roll med många kontaktytor inom kommunen.
Rollen innebär i huvudsak att du säkerställer att vi har duktiga och kompetenta vikarier att tillgå. Det gör du genom att ta ansvar för hela rekryteringsprocessen, det vill säga allt från att upprätta behovsanalys och kravprofil till att skriva annonser, göra urval, intervjua, ta referenser samt delta i olika rekryteringsmässor.
Du planerar och organiserar även för bemanningen både på kort och lång sikt, med hänsyn till dagsförhållanden, såsom sjukskrivningar, vakanser och semestrar. Det innebär att du tar emot vikariebeställningar från respektive förvaltning, matchar mot tillgängliga vikarier, fördelar arbete och bokar in vikarierna.
Utöver detta tillkommer ansvar för att förbereda presentationer, genomföra en kortare introduktion, administrativt arbete kopplat till processerna, uppföljning av medarbetarna samt utveckling och kvalitetssäkring av våra processer.
Din profil
Vi söker dig som har utbildning inom HR-området, gärna högskoleutbildning, alternativt har du relevant erfarenhet från aktuellt område som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du tidigare arbetat med bemanning och rekrytering samt har arbetat i verksamhetssystemet medvind. Vidare är du en trygg användare av de vanliga Office-programmen och behärskar god svenska i både tal och skrift. Du behöver ha god digital förmåga då arbetet innefattar arbete i många olika digitala program och processer.
Som person är du social och utåtriktad, har lätt för att skapa kontakter och bygga förtroende. Du har en utpräglad känsla för service och trivs med varierade arbetsuppgifter i ett tidvis högt tempo. Tjänstens utmaningar förutsätter att du är lösningsorienterad, självgående och således sätter igång aktiviteter samt uppnår resultat. Du har förmågan att prioritera och snabbt ändra ditt arbetssätt om situationen så kräver. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Om oss på Vikariecenter
Vikariecenter tillhandahåller timvikarier för att täcka de vakanser som uppstår när ordinarie personal är korttidsfrånvarande, vid till exempel sjukdom eller vård av barn. Vikariecenter ansvarar för rekrytering och bemanning av timvikarier inom förskola, personlig assistans, daglig verksamhet, hemsjukvård, hemtjänst, vård- och omsorgsboende, boende med särskild service, lokalvård och måltid.
Vårt erbjudande och övrig information
Vi erbjuder en tidsbegränsad anställning på heltid under ett år med start 1 mars eller enligt överenskommelse. Arbetet innefattar helgtjänstgöring.
Intresserad?
Vad roligt! Varmt välkommen med din ansökan senast 31 januari. Urval och intervjuer sker löpande.
Vi strävar efter en transparent och inkluderande rekryteringsprocess. Därför kommer du att få svara på ett antal frågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta innebär att du inte skall bifoga ett personligt brev utan endast ditt CV. Svaren på frågorna kommer objektivt och strukturerat att användas som del i urval.
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.