OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag:
Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent till reskontragruppen (kund och leverantör). Vår kund är ett stort, internationellt bolag som arbetar inom onlinemarknadsföring. Du kommer få möjligheten att arbeta i en spännande organisation med hög puls och mycket energi. Tjänsten är på heltid och arbetsplatsen ligger i fina lokaler centralt i Stockholm.
Ditt team består totalt av fyra personer, varav två ytterligare ekonomiassistenter och en teamleader. Teamet hjälps åt med både kund - och leverantörsreskontra vilket bidrar till en varierande roll.
Arbetsuppgifter:
Leverantörsreskontra:
• Skanna och läsa in leverantörsfakturor
• Kontera och skicka ut fakturor på attest
• Ta fram betalningsförslag
• Betala fakturor
• Registrera betalningar
• Kontera och registrera utlägg
• Utläggshantering
• Hantera attestregler
• Stämma av banken
• Avstämning av reskontran
Kundreskontra:
• Släppa öppna orderrader
• Boka inbetalningar
• Publisher Payments – betala ut och boka
• Tickets - support
• Stämma av banken
• Påminnelse- och kravhantering
• Räntefakturering
• Affiliateavstämning
• Rapporter – ageing rapporter
• Avstämning av reskontran
System:
• Medius Flow
• Axapta
• Excel
• Spaceport
• Ticket system
• Skovik
Svenska och engelska är ett krav, övriga språk är meriterande.
Din bakgrund:
Vi tror att du som söker har någon form av eftergymnasial utbildning och är i början av din karriär. Du får gärna ha tidigare erfarenhet som ekonomiassistent och reskontrahantering.
Som person är du driven, positiv och har en stark vilja att lära dig nytt. Du är en problemlösare som känner stort ansvar för ditt arbete.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg
Malin Klingberg