OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag:
Vår kund som är en nybildad koncern med en tydlig tillväxt- och förvärvsstrategi söker nu en erfaren ekonomiassistent med gedigen kunskap inom redovisning/ reskontra. Din nya arbetsplats finns beläget i Liljeholmen. Tjänsten är på heltid och är tänkt att starta så fort som möjligt.
Arbetsuppgifter:
Tjänsten är på heltid och är tänkt att starta så fort som möjligt.
Du kommer att arbeta självständigt med ansvar för redovisning, kundreskontra och leverantörsreskontra för något/några bolag inom koncernen samt övrigt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning. Du kommer även vara delaktig i bokslut med eget ansvar för vissa delar.
Arbetsuppgifter som ingår i din roll:
Redovisning
- Redovisningsansvarig för något/några bolag inom koncernen
- Löpande bokföring
Kundreskontra
- Boka inbetalningar för något/några bolag inom koncernen
- Ansvara för avstämning/genomgång av kundreskontra. Löpande och vid bokslut.
- Påminnelse/inkassohantering
- Analys och genomgång av reskontran
Leverantörsreskontra
- Scanna och ankomstregistrera leverantörsfakturor i något/några bolag inom koncernen
- Bevaka flödet för attest till klarmarkering för betalning
- Leveransbetalningar
- Kontakt med leverantörer vid behov
- Matchning debet/kredit
Bokslut
- Reskontraavstämning
- Avstämning av ett antal balanskonton
Din bakgrund:
För att vara rätt för rollen bör du ha arbetat ett par år med redovisning, leverantörsreskontra samt kundreskontra. Vi ser att du har en goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel och i övrigt en hög datormognad. Vana att arbeta i Visma.net ses som en merit. Du har god förståelse för det ekonomiska flödet och som person har du lätt för att samarbeta och kan snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter med noggrannhet. Du har en positiv inställning och förmågan att kunna prioritera.
Du tycker om att arbeta med många kontakter både internt och externt och trivs i en roll där du ingår i en grupp men att du även känner dig säker på att kunna arbeta självständigt inom dina ansvarsområden. Här är tjänsten där möjligheten finns att utvecklas med företaget.
Tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Välkommen med din ansökan!
Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg
Malin Klingberg