OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag:
För kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent på 60%, med start omgående. Tjänsten kommer att på sikt övergå till en heltidstjänst runt årsskiftet, i samråd mellan parterna.
Vår kund arbetar inom internationella sjöförsäkringar och med deras kompetens och erfarenhet står de till tjänst över hela världen, när deras stöd behövs i alla havens farleder. Du kommer att tillhöra en skara positiva medarbetare som sitter i centrala Stockholm men även ha kollegor runt om i hela världen.
Arbetsuppgifter:
Som ekonomiassistent kommer du att vara delaktig i många olika delar och du som vill utvecklas ytterligare inom ekonomi har nu alla möjligheter. I denna roll så kommer du att få arbeta med:
- Leverantörsfakturor
- Löpande bokföring och effektivisering av rutiner och digitalisering.
-Avstämning balans- och resultaträkning månadsvis och rapportera.
-Samla in frånvarorapporter från samtliga anställda samt administrationen kring detta.
- Rapportera löneunderlag till extern löneleverantör.
- In och -utbetalningar samt kontrasignera betalningar.
-Rapportera till skatteverket månadsvis (arbetsgivaravgifter och skatt), samt ansvara för rapportering av utbetalning avseende kapitalförsäkring för tidigare anställd VD.
-Rapportera till Inkomstregistret FI, anställdas lön i exempelvis Finland.
Din bakgrund:
Det är en stor fördel om du har tidigare erfarenhet av löpande bokföring, månadsbokslut (avstämningar och periodiseringar). En god kunskap inom Excel. Du talar och skriver på engelska (koncernspråk).
Du kommer att trivas och passa för rollen om du har ett driv att vilja lära dig mer, tillhöra ett litet kontor men stort internationellt. Goda möjligheter till utveckling och större utmaningar för rätt person.
Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat bemanning - & rekryteringsföretag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg
Malin Klingberg