Rekrytering av förvaltningsledare 1177 E-tjänster

Rekrytering av förvaltningsledare 1177 E-tjänster

Arbetsbeskrivning

Till utvecklings- och digitaliseringsenheten inom Region Jämtland Härjedalen söker vi nu en förvaltningsledare till förvaltningsobjektet 1177 e-tjänster. I ditt arbete som förvaltningsledare för 1177 e-tjänster kommer du att planera, prioritera och koordinera det löpande förvaltningsarbetets aktiviteter och leveranser, allt i samverkan med kollegor, objektverksamheterna och IT-resurser.

Du kommer att delta i och bidra till att utveckla förvaltningsarbetet inom 1177 e-tjänster samt delta i gemensamma forum och arbetsgrupper, i syfte att utveckla effektiva gemensamma arbetssätt och säkerställa att arbetet sker utifrån överenskomna modeller och metoder. Rollen kräver nära samarbete med andra förvaltningsorganisationer och projekt/uppdrag samt med interna och externa leverantörer.

1177 e-tjänster är en plattform som växer kontinuerligt. Verksamhetens allt större behov av digitalisering och systemstöd ger spännande möjligheter framåt för dig. Du kommer att utmanas att jobba mot gemensamma mål för att regionen ska kunna ta nästa steg till en förbättrad objektförvaltning och därmed en effektivare verksamhet kring 1177 e-tjänster.

ARBETSUPPGIFTER
• Förvalta Region Jämtland Härjedalens 1177 e-tjänster
• Driva användandet av e-tjänsterna framåt och stödja införandet av nya tjänster
• Arbeta för att öka kunskaperna om 1177 e-tjänster hos invånare och medarbetare
• Bevaka nationella initiativ inom 1177 e-tjänster
• Företräda Region Jämtland Härjedalen i nationella sammanhang gällande 1177 e-tjänster
• Årligen utarbeta förvaltningsplan som beslutas av objektägare
• Verkställa förvaltningsplanens mål inom givna ramar på ett kostnadseffektivt sätt
• Prioritera, besluta, planera, genomföra och följa upp aktiviteter inom ramen för förvaltningsplanen
• Kontinuerligt rapportera status, avvikelser och uppföljning av kostnader till objektägare och styrgrupp
• Budgetera och följa upp förvaltningsobjektets ekonomiska utfall
• Omvärldsbevaka i syfte att identifiera nya uppslag för användande av e-tjänster

KVALIFIKATIONER
Du ska ha:
• Akademisk utbildning relevant för arbetsuppgifterna eller motsvarande erfarenheter förvärvade på ett sätt som vi bedömer likvärdigt.
• Erfarenhet av systemförvaltning/förvaltningsledning, förvaltningsstyrning och grundläggande projektstyrning.
• Goda skriftliga och muntliga kunskaper i svenska och förmåga att kommunicera med objektverksamheten.
Det är meriterande om du också har:
• Systemvetenskaplig och/eller informationsvetenskaplig utbildning.
• Kunskap och erfarenhet av att arbeta enligt pm3.
• Erfarenhet av förändringsledning och verksamhetsutveckling.
• Erfarenhet av arbete inom statlig/kommunal/offentlig förvaltning.
Vi vill att du:
• Har förmåga att identifiera verksamhetens behov och önskemål gällande användande av e-tjänster
• Har förmåga att kombinera förståelse för verksamhet och via en målinriktad, strukturerad och analytisk förmåga kommunicera med verksamhet och omsätta behov till lösningar i stödsystemen.
• Har fokus på hur förvaltningsobjektet används och vilja att arbeta med ständig förbättring.
• Är lösningsorienterad, noggrann, lyhörd, tar initiativ till att realisera förvaltningsobjektets behov och lätt för att samarbeta med kravställare.
• Förmåga att uppfylla mål med stor drivkraft och via systematiska metoder åstadkomma resultat i samverkan med olika intressenter.
• Förmåga att få genomslag hos andra genom att du är förtroendeingivande internt såväl som externt.


ÖVRIGT
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Ekonomi- och löneservice Helen Persson
063-15 31 37
Lönekonsult Barbro Molander
063-14 76 46
Upphandlingschef Lena Larsson
063-14 77 28, 070-226 77 28
Personalkonsult Pia Engelin Westlund
063-14 24 48
Enhetschef eHälsoenheten Mikael Johnson
063-14 75 04, 070-334 75 04
IT-chef Marit Nilsson
063-14 76 77, 070-349 31 35
Systemansvarig beslutsstöd Andreas Mäntykenttä
063,14 75 75, 070-275 28 92
Regionstabschef Mikael Ferm
063-14 75 53, 070-209 06 74
FoU-direktör Göran Larsson
070-293 50 44
Utvecklingschef Kerstin Norrbin
070-300 13 28

Sammanfattning

Besöksadress

Kyrkgatan 12 Östersund
None

Postadress

Box 654
Östersund, 83127

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024