OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med i arbetet med att förbättra ett av vårdens viktigaste verktyg?
Vårdsystemet COSMIC står inför ett spännande utvecklingsarbete och en ökad förändringstakt och behöver förstärka med en ny medarbetare på verksamhetssidan av förvaltningen. Vi söker dig som har engagemang och intresse för att arbeta för att COSMIC ska understödja vårdens processer, ge ett verksamhetsstöd och underlätta för patienternas delaktighet.
COSMIC förvaltning består av en IT-del och en verksamhetsdel. IT-delen arbetar bland annat med att säkra leveranser, delta i förändringsarbete i projektform, testa, hantera ändringar, och ge stöd och råd, bland annat i support. Verksamhetsdelen arbetar bland annat med att bereda ärenden, ta fram verksamhetsrutiner och riktlinjer, delta i förändringsarbete i projektform samt utforma information till verksamheten. IT-delen och verksamhetsdelen arbetar i nära samarbete.
COSMIC:s kundgrupp arbetar tillsammans på en nationell nivå för att utveckla systemet ytterligare, vilket innefattar att Region Jämtland Härjedalen får uppgifter som ska lösas i kundgruppssamarbete.
Vill du vara med och arbeta för förvaltning av journalsystemet i Region Jämtland Härjedalen? Är du lösningsfokuserad, strukturerad och har kunskap om vårdens behov? Då är du den vi söker!
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer primärt att ingå i en grupp bestående av en förvaltningsledare och en handläggare på verksamhetssidan av COSMIC förvaltning. Gruppen arbetar nära biträdande objektägare COSMIC verksamhet, och nära modulansvariga, förvaltningsledare och biträdande förvaltningsledare på IT-sidan. Gruppen arbetar också nära fasta och tillfälliga verksamhetsgrupper, områdesansvariga samt experter inom särskilda områden.
Förvaltningsarbetet på verksamhetssidan består av ärendehantering i olika verksamhetsgrupper och specialistgrupper, och av att förbereda ärenden för beslut. Administrativa uppgifter som att bjuda in till möten, leda eller delta i möten på annat sätt, föra minnesanteckningar samt dokumentera är en del av arbetet.
En ökad förändringstakt kommer att innebära ett mer intensivt samarbete i kundgruppen. Då kan utredningar behöva göras på idéstadie när det gäller nya funktioner i COSMIC, och även förstudier. När nya funktioner ska införas, kan dessa behöva ledas av en projektledare i förvaltningen. Därför kommer delar som utredningar och projektarbete att ingå i arbetsuppgifterna.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom hälso- och sjukvård, eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Du får mycket gärna vara användare av journalsystemet COSMIC idag, och behöver förstå hur vårdsystem fungerar. Erfarenhet av systematiskt förbättringsarbete, och projektledning är önskvärd.
Du ska vara van datoranvändare och god kommunikationsförmåga i både tal och skrift. Du ska också kunna lyssna på behov som presenteras, och kunna föra dem vidare i förvaltningen på ett strukturerat sätt.
Som person har du en positiv grundinställning, trivs när det händer mycket omkring dig och driver processer framåt såväl i samverkan med andra som självständigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Ekonomi- och löneservice Helen Persson
063-15 31 37
Lönekonsult Barbro Molander
063-14 76 46
Upphandlingschef Lena Larsson
063-14 77 28, 070-226 77 28
Personalkonsult Pia Engelin Westlund
063-14 24 48
Enhetschef eHälsoenheten Mikael Johnson
063-14 75 04, 070-334 75 04
IT-chef Marit Nilsson
063-14 76 77, 070-349 31 35
Systemansvarig beslutsstöd Andreas Mäntykenttä
063,14 75 75, 070-275 28 92
Regionstabschef Mikael Ferm
063-14 75 53, 070-209 06 74
FoU-direktör Göran Larsson
070-293 50 44
Utvecklingschef Kerstin Norrbin
070-300 13 28