Rekrytering av självgående Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter

För kunds räkning söker vi en erfaren och självsäker Ekonomiassistent. Vi söker dig som vill utvecklas och så småningom ta ett större ansvar i din arbetsroll. Vår kund är ett företag som arbetar med ekonomisk förvaltning av bostadsrättsföreningar. Då företaget är framgångsrikt och växer söker de nu en person som ska avlasta dem med bland annat löpande bokföring och redovisning. Tanken är att du succésivt ska ta ett större ansvar och lära dig mer. Du kommer få stor kännedom om bostadsrättsfrågor i allmänhet och ekonomisk förvaltning i synnerhet. Detta är en utvecklande och spännande tjänst för dig som vill komma in i ett litet företag och få bidra i den fortsatta utvecklingen. Du arbetar nära två redovisningsekonomer och får en stor möjlighet att bredda dina kunskaper. Detta är en rekrytering på 80% med omgående start. I din roll som ekonomiassistent kommer du bl.a arbeta med följande arbetsuppgifter:

• Löpande bokföring
• Kund- och leverantörsreskontra
• Fakturering
• Momsredovisning
• Delta i boksluts- och årsredovisningsarbete
• Utbetalning och redovisning av styrelsearvode.
• Medlemsregister och medlemsfrågor
• Avisering av hyror och årsavgifter
• Registreringsarbete

Din bakgrund

Vi söker dig som har minst 2-3 års erfarenhet som ekonomiassistent. Du har arbetat självgående med mycket eget ansvar och känner dig trygg i ekonomins grunder. Vi ser det som meriterande om du arbetat i Fortnox tidigare, men detta är inte ett krav om du är lättlärd. Du har goda kunskaper i excel och hanterar svenska flytande i tal och skrift.

Personliga egenskaper

Du är en självsäker och trygg person med ett starkt engagemang i ditt arbete. Du trivs i en serviceinriktad roll i ett nära samarbete med andra samtidigt som du också uppskattar att få ta ansvar och bidra. Vi söker dig som har skinn på näsan, glimten i ögat och ett starkt intresse för ekonomi. Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan redan idag!

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Tillsvidareanställning/Deltid/Stockholm

Tillträdesdag

Omgående

Information

Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag så ökar du chanserna till jobbet.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Würtz

Andreas Rudberg

Leyla Jamei

Madeleine Bergholtz

Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei

Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt

Maher Hammadi Hasson

Carolina Simonsson
0722-54 10 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 20 januari 2017

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Stockholm, 11164

Liknande jobb


15 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

15 november 2024

15 november 2024