OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
För kunds räkning söker vi en erfaren och självsäker Ekonomiassistent. Vi söker dig som vill utvecklas och så småningom ta ett större ansvar i din arbetsroll. Vår kund är ett företag som arbetar med ekonomisk förvaltning av bostadsrättsföreningar. Då företaget är framgångsrikt och växer söker de nu en person som ska avlasta dem med bland annat löpande bokföring och redovisning. Tanken är att du succésivt ska ta ett större ansvar och lära dig mer. Du kommer få stor kännedom om bostadsrättsfrågor i allmänhet och ekonomisk förvaltning i synnerhet. Detta är en utvecklande och spännande tjänst för dig som vill komma in i ett litet företag och få bidra i den fortsatta utvecklingen. Du arbetar nära två redovisningsekonomer och får en stor möjlighet att bredda dina kunskaper. Detta är en rekrytering på 80% med omgående start. I din roll som ekonomiassistent kommer du bl.a arbeta med följande arbetsuppgifter:
• Löpande bokföring
• Kund- och leverantörsreskontra
• Fakturering
• Momsredovisning
• Delta i boksluts- och årsredovisningsarbete
• Utbetalning och redovisning av styrelsearvode.
• Medlemsregister och medlemsfrågor
• Avisering av hyror och årsavgifter
• Registreringsarbete
Din bakgrund
Vi söker dig som har minst 2-3 års erfarenhet som ekonomiassistent. Du har arbetat självgående med mycket eget ansvar och känner dig trygg i ekonomins grunder. Vi ser det som meriterande om du arbetat i Fortnox tidigare, men detta är inte ett krav om du är lättlärd. Du har goda kunskaper i excel och hanterar svenska flytande i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Du är en självsäker och trygg person med ett starkt engagemang i ditt arbete. Du trivs i en serviceinriktad roll i ett nära samarbete med andra samtidigt som du också uppskattar att få ta ansvar och bidra. Vi söker dig som har skinn på näsan, glimten i ögat och ett starkt intresse för ekonomi. Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan redan idag!
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Tillsvidareanställning/Deltid/Stockholm
Tillträdesdag
Omgående
Information
Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag så ökar du chanserna till jobbet.
Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Würtz
Andreas Rudberg
Leyla Jamei
Madeleine Bergholtz
Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei
Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt
Maher Hammadi Hasson
Carolina Simonsson
0722-54 10 04