Rekrytering av Supply Chain Specialist till internationellt företag

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:

Vår kund som är ett stort internationellt företag inom hemelektronik, växer stadigt inom den nordiska marknaden och söker nu en ny medarbetare som Supply Chain Specialist. Företaget har i dag fler än 10 000 anställda i Europa och ca 70 av dessa medarbetare tillhör den nordiska organisationen och sitter i fräscha lokaler i södra Stockholm.

Tjänsten är tänkt att påbörjas så snart som möjligt och du blir anställd direkt av kund. Sedvanlig provanställning som övergår till en tillsvidareanställning på heltid om båda parter önskar.


Arbetsuppgifter:

Som Supply Chain Specialist kommer du att ha många varierande arbetsuppgifter som kan innebära alltifrån hantering av förfrågningar och transportövervakning, bygga och utveckla försäljningsstrategier, hantering av returer och återvinning av företagets produkter samt vara den som kommunicerar och samordnar mellan försäljning och logistiktjänster.

Exempel på dina huvudsakliga arbetsuppgift kommer att vara:

- Kommunicera och samordna mellan försäljning och logistikleveranser
- Hantera förfrågningar och transportövervakning
- Felsökning och samordna med lager och transportörer
- Övervakning och kommunikation av standardprocesserna inom affärsenheterna
- Handha importen av sjöfrakt
- Utveckla problemlösningar med logistikteamet
- Bygga och utveckla försäljningsstrategier
- Hantera returer och återvinning av produkter


Din bakgrund:

För att lyckas i rollen som Supply Chain Specialist så måste du skriva och tala svenska och engelska obehindrat. Du ska ha erfarenhet från något affärssystem och då gärna SAP (önskvärt om du har erfarenhet från modulerna SD, MM, LE och FI). Du har även mycket goda kunskaper inom MS Office och minst två års erfarenhet inom logistikbranschen (lager och/eller transport).

Den person vi söker är mycket serviceinriktad och flexibel samt proaktiv och prestigelös. Du är en problemlösare som gillar att hitta lösningar till dessa samt nya strategier. Det är också viktigt att du har en känsla för samhörigheten i ditt team och är en teamplayer, har integritet och ha ett positivt tänk.

Sök redan idag! Då tillsättandet ska ske så snart som möjligt kommer vi att göra vårt urval löpande. Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Välkommen med din ansökan!


Bemanning med personligt engagemang:

Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 3 januari 2017

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024