Rekrytering av utvecklingsorienterad Ekonomiassistent för tjänst i Solna

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
Avanzera rekryterar nu en utvecklingsorienterad Ekonomiassistent för en bred och intressant tjänst på vår kunds huvudkontor i Solna. Du kommer främst att arbeta med kund- och leverantörsreskontra men vara högst delaktig i att förbättra och effektivisera flöden samt rutiner för reskontraavdelningen.

Vill du fortsätta att utvecklas i din roll som Ekonomiassistent och ser fram emot att göra det i en trygg och samtidigt stimulerande verksamhet under utveckling är detta tjänsten för dig.

Du erbjuds en tillsvidareanställning på heltid. Vår kund är ett väletablerat och genuint bolag med bra personalvård, fördelaktiga förmåner och kollektivavtal.


Arbetsuppgifter:
Då företaget ingår i en nordisk organisation kommer du att ingå i det nordiska teamet på ekonomiavdelningen.

Dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter:

• Kund- och leverantörsreskontra, både från nationella och internationella kunder
• Bank- och kontoavstämningar
• Löpande bokföring
• Utbetalningar
• Bokslutsarbete
• Effektiviseringsarbete och förbättringsprojekt i SAP
• Enstaka tjänsteresor kommer att ingå i tjänsten

Vår kund ser gärna att du har ett intresse och fallenhet för affärssystem, gärna SAP. Stämmer det in på dig kommer du få möjlighet att utveckla ditt och avdelningens arbete genom att komma med idéer för effektiviserings- och förbättringsåtgärder inom alltifrån systemanvändning till rutiner och processer.


Din bakgrund:
Kvalifikationer och erfarenhet:
Vi tror att du som söker har relevant ekonomiutbildning i form av yrkeshögskola eller universitet samt har erfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra. Vi ser gärna att du har intresse och vana av arbete med större affärssystem, gärna SAP. Då vår kund har verksamhet i flera länder och är del av en större internationell koncern krävs det att du kan kommunicera på engelska i både tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
För att trivas i rollen tror vi att du är glad och positiv till din person. Du arbetar strukturerat, proaktivt och lösningsorienterat med en god och lättsam attityd. Du bör vara analytisk, resultatdriven och målinriktad. Du har ett prestigelöst sätt gentemot andra och värderar teamarbete högt. Då vår kund hanterar stora volymer av flöden är det viktigt att du trivs i en organisation med högt tempo och att du är effektiv i ditt arbetssätt samt duktig på att prioritera.



Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Ansökan
Då tillsättandet ska ske så snart som möjligt kommer vi att göra vårt urval löpande. Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten.

Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att höra av dig till konsultchef Anna Kalzén på telefonnummer 0700-905 491 eller anna.kalzen@avanzera.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 25 september 2017

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


21 november 2024