Rekrytering- och bemanningskoordinator sökes till Middlepoint

Rekrytering- och bemanningskoordinator sökes till Middlepoint

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Äntligen finns en chans att bli en del av vårt härliga team! En roll ska tillsättas inom Middlepoint och detta är din möjlighet till en spännande utmaning i karriären. I denna roll kommer du att jobba varierat med uppgifter inom bemanning och rekrytering. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

- Ha hand om hela rekryteringsprocessen från att lägga upp annonser, hålla intervjuer till avtalsskrivning.

- Boka in upplärningar av nya medarbetare, rulla ut scheman, ansvara för semesterplanering, bemanna pass, personalchef för extrapersonal.

- Skapa och skicka offerter, kontakt med medarbetare och kund, göra manualer för event samt arbetsleda personal under event.

- Dina främsta arbetsverktyg är Quinyx och Teamtailor

Vem är du?
Du är ett energiknippe som älskar att jobba varierat och ta mycket ansvar. För att passa i rollen tror vi att du är väldigt strukturerad i ditt arbetssätt, gillar och är duktig på att ha många projekt och rekryteringar på gång samtidigt, är prestigelös och otroligt flexibel. Du ser lösningar där problem uppstår och har en generell positiv attityd. Du trivs med att ha dina egna ansvarsområden och du är en riktig teamplayer som gillar att samarbeta och arbeta mot gemensamma mål. I och med att rollen är varierad med flera projekt i gång samtidigt så ställs det höga krav på att du är självgående och kan prioritera och organisera dina uppgifter under eget ansvar så du har inga problem med att ta egna beslut och snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter. Du kommer i ditt dagliga arbete samarbeta med resten av rekryteringsteamet och bemanningsteamet och för att trivas i den här rollen tror vi att du är kommunikativ och kreativ att hitta lösningar.

Vad erbjuder vi

Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med kontor mitt i city - ett stenkast ifrån Stureplan. Middlepoint befinner sig i en stark tillväxt och är i en expansiv fas. Hos oss och vårt moderbolag Coor finns oändliga möjligheter till utveckling. Vi är ett team som är otroligt drivna, ansvarstagande och måna om varandra. Du har möjlighet att varva dagar på kontoret med en viss del av arbete på distans. Vi arbetar hårt om dagarna och tar gärna en aw tillsammans efter jobbet på fredagarna. Utöver den fasta månadslön erbjuder vi friskvårdsbidrag, roliga aktiviteter och utbildningar.

Middlepoint är ett personligt och flexibelt serviceföretag som hjälper företag att skapa de främsta arbetsplatserna för både medarbetare och kunder. 150 servicekonsulter förenklar arbetslivet varje dag hos ett 60-tal kunder. Vi har haft en stabil tillväxt sedan starten 2009. Middlepoint är ISO-certifierade inom kvalité (9001) och miljö (14001). Middlepoint är ett helägt dotterbolag till Coor -  www.coor.com (http://www.coor.com/)

Krav för rollen
Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet av liknande roller (HR-avdelningar, rekrytering, event, bemanning eller dyl.)



- Du har erfarenhet av att jobba inom servicebranchen

- Sinne för kvalitet

- Flytande svenska och goda kunskaper i engelska

- Har systemvana, vi arbetar främst i systemen Teamtailor, Quinyx.

Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders inledande visstidsanställning med start oktober. Arbetstiderna är vanligtvis kontorstider.

Tycker du att rollen låter intressant? Ansök med cv och personligt brev via vår karriärssida. Spana gärna in vår instagram för att se vad som händer hos oss!
https://www.instagram.com/middlepointab/

Varma hälsningar vännerna på Middlepoint!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Klevedalen

Josefin Lavold

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Middlepoint
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2023
  • Ansök senast: 17 maj 2023

Besöksadress

Norrlandsgatan 23, Stockholm
None

Postadress

Norrlandsgatan 23
Stockholm, 11143

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024