OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work är nordens största bemannings- & rekryteringsföretag för studenter och unga akademiker.Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb.Vi är 175 personer som jobbar internt på våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Örebro, Jönköping och Oslo.2006 omsatte Academic Work 560 miljoner kronor.Academic Work är ett ungt företag med kraftig tillväxt och sikte på internationell expansion. Vi som jobbar på Academic Work är snabbare, smartare och hungrigare.Vi vill alltid vara bättre imorgon än vi var igår.Med rätt inställning löser vi problem, driver organisationen framåt och når våra mål.Energinivån är hög på Academic Work och vi hugger alltid i där det behövs.För oss är våra kunder vår passion och vi strävar alltid efter att ha de nöjdaste kunderna i branschen.Dessutom har vi riktigt kul tillsammans!Academic Work söker nu två rekryteringsadministratörer till sitt kontor i Malmö.Arbetsbeskrivning Som administratör kommer Du att hyras in som konsult på Academic Works kontor i Malmö.Academic Work Rekrytering är en del av Academic Work.Vi fokuserar på heltidsrekrytering och hjälper våra kunder med rekrytering av färdigutbildade akademiker.Kunderna finns inom såväl privat näringsliv som offentlig sektorn.Du kommer att hjälpa rekryteringsavdelningen med administrativa arbetsuppgifter kopplat till rekryteringsprocessen.Detta innebär allt ifrån att uppdatera vår kandidatdatabas, utforma och skriva annonser och kravprofiler, lägga ut annonser på vår hemsida, ta emot ansökningshandlingar, selektera kandidater, boka in kandidater på intervju, skicka CV: n till kund, boka kandidatmöten med kund, tacka nej till kandidater som inte gått vidare i rekryteringsprocessen mm. Vi söker Dig!Vi söker dig som studerar PA-programmet eller liknande.Du trivs med att arbeta i en administrativ roll och har tidigare erfarenhet av detta.Som person är Du mycket noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard.Du är både självgående, flexibel och mycket energisk.Vi arbetar i ett team varför Du dessutom samarbetar mycket bra med andra människor.Du behärskar engelska i tal och skrift då både kunder och kandidater kan vara engelskspråkiga. Du har ett långsiktigt intresse av denna tjänst och intresse av att arbeta inom liknande områden när du är klar med studierna. Omfattning: Måndag till fredag kl 8-12 alternativt 2-3 dagar/veckan eller vid behov. Start: Augusti Lön: 92 kr/tim exkl.sem.ersättning (103,50 kr/tim inkl.sem.
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Frank
040-607 74 80
0701617376
Rekryteringskonsult Louise Olsson
Konsultchefsassistent Chloé Ekeram
Daniel Tängemyr
Konsultchef Fay Godderidge
040-254420
Konsultchef Kerstin Åkesson
Konsultchef Julia Frank