Rekryterings- & bemaningsansvarig

Rekryterings- & bemaningsansvarig

Arbetsbeskrivning

Om oss
BILDA personal är ett auktoriserat bemanningsbolag som grundades 1999 och har sedan dess arbetat med att rekrytera och bemanna förskolor, skolor och kök med vikariepersonal. Genom hög kvalitet och stort yrkeskunnande erbjuder vi vår personal och kunder ett genuint engagemang.
Sedan hösten 2020 har företaget nya ägare och verksamheten står nu inför en förändringsfas.

Om företaget
Till vårt kontor, som ligger centralt i Stockholm vid Odenplan, söker vi nu en rekryterings- och bemanningsansvarig.

Vi tror att du är en självständig person, som inte är rädd för att ta ansvar eller att tidvis arbeta under hög arbetsbelastning. Kanske har du erfarenhet från liknande tjänster, kundtjänst eller är en nyutexaminerad student inom HR eller PA utbildning.


Dina arbetsuppgifter
Rollen som rekryterings- och bemanningsansvarig innebär att du är med och löpande rekryterar nya konsulter som kan bemanna uppdrag åt våra kunder. Du ansvarar för dina rekryteringsprojekt från start till avtalssignering och introduktion. Tjänsten vi önskar tillsätta är en junior tjänst inom bemanning och rekrytering.

I rollen som bemanningsansvarig ingår att ansvara för en del av våra konsulter, upprättande av anställningskontrakt, lönesättning, matchning av passande uppdrag, hantering av lättare HR-frågor samt viss systemadministration.

Våra anställda konsulter är oerhört viktiga för oss. Därför är en av dina främsta uppgifter att se till att de trivs som anställda hos oss. Löpande medarbetarsamtal och uppföljningar kommer därför också att vara en del i dina arbetsuppgifter.

Bemanning av kunduppdrag sker ofta direkt samma dag som uppdragen kommer in. Detta innebär att arbetet med bemanning tidvis behöver gå fort och effektivt på plats tillsammans med övriga kollegor.

Företaget står i startgroparna för att öka digitaliseringen av verksamheten och ytterligare utveckla rekryterings- och bemanningsprocesserna med digitala stödfunktioner.

Din profil
Vi söker främst dig som har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Kanske har du erfarenhet av tidigare arbete inom kundtjänst? Vi ser utbildning inom HR/PA som meriterande och även erfarenhet från skola/förskola.

Som person är du:
• kreativ, flexibel samt har hög människokännedom
• affärsinriktad och professionell
• stresstålig, lösningsorienterad samt har en hög inre drivkraft
• prestigelös, teamorienterad och har god prioriteringsförmåga
• kommunikativ och trivs med att träffa nya människor
• en person som trivs i en miljö som präglas av högt tempo och laganda
• inte rädd för att arbeta tidiga morgonar

Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning och planeras tillsättas omgående.

Vi ser fram emot att ta emot din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan och ditt CV.
Alla ansökningshandlingar hanteras konfidentiellt. Du söker tjänsten via ansökningslänken.
Din ansökan kan endast hanteras vid registrering via ansökningslänken, ansökningar inkomna via mail accepteras ej och inkluderas inte i rekryteringsprocessen.

Sök nu och bli en av oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BILDA personalmäklarna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2022
  • Ansök senast: 25 mars 2022

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024