Rekryterings koodinator till IT-konsultbolag

Rekryterings koodinator till IT-konsultbolag

Arbetsbeskrivning

Är du en person som värdesätter kandidatupplevelse i rekryteringsprocesser? Har du erfarenhet av koordinering och administration kopplat till rekrytering? Då kan den här tjänsten på ett stort internationellt IT-konsultbolag vara något för dig! Sök tjänsten idag, då vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
I rollen som Recruitment Administrator kommer du att arbeta centralt med rekryteringen för bolagets Graduate Programmet med inriktning IT/Tech med rotation, samt med seniorrekrytering. Du kommer arbeta nära en till person som också ansvarar för rekryteringarna samt de involverade cheferna internt i organisationen.

Uppdraget kommer starta i början på augusti efter semesterperioden för att sedan fortlöpa till årsskiftet. Efter den perioden finns en god chans till förlängning.

Du erbjuds

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
• Koordinera och boka in intervjuer för såväl Graduate programmet som seniorrekrytering

• Sköta rekryteringsprocesser självständigt i rekryteringssystemet Workday

• Ansvara för allt administrativt kopplat till rekryteringsprocesserna

• Vara den främsta kontaktpersonen utåt för kandidaterna

• Skicka ut rekryteringstester/screening av cv och testresultat

• Närvara och planera arbetsmarknadsdagar

• Kandidatkommunikation

VI SÖKER DIG SOM
• Minst 1-2 års erfarenhet av rekrytering

• Målmedveten, ansvarstagande, serviceinriktad och självständig

• Meriterande om du tidigare arbetat i rekryteringssystemet Workday

• Meriterande om du är certifierad i rekryteringstester

• Kunskaper inom Office-paketet

• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift

• Kandidatexamen inom personaladministration/HR från Högskola eller Universitet

Till rollen som Recruitment Administrator söker vi en ansvarstagande person med ett stort intresse för rekrytering. Som person ser vi att du är van att arbeta självständigt, är målmedveten och alltid har kandidatupplevelsen i fokus. Du är noggrann administrativt och har förmågan att ha många bollar i luften samtidigt.

Övrig information


* Start: I början på augusti
* Omfattning: till årsskiftet med chans till förlängning
* Placering: Solna
* Lön: Timbaserad Månadslön
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och företagets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Mer information om företaget kommer att ges senare i rekryteringsprocessen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 april 2021
  • Ansök senast: 30 maj 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


26 november 2024

HR Business Partner till lager/logistik, ICA DE Stockholm

HR Business Partner till lager/logistik, ICA DE Stockholm

26 november 2024

HR Coordinator

HR Coordinator

26 november 2024