OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
.
Rekryterings och bemanningsansvarig
Vill du göra skillnad för personer med funktionsnedsättningar och deras familj i en organisation som värdesätter sina medarbetare?
Bambis vision -Trygghet att våga- har präglat verksamheten sedan starten 1992. Verksamheten vilar på en värdegrund som du behöver göra till din och som du är beredda att bidra till.
Bambi är ett brukarkooperativ där kvalitet alltid sätts i första rummet och verksamhetens vinst återinvesteras i organisationen. Om du tilltalas av dessa förutsättningar borde du söka denna tjänst.
Vi söker dig som är en strukturerad administratör och som har lätt för att skapa goda relationer. Arbetet som rekryteringsansvarig innebär att du ansvarar för stödfunktionen rekrytering på uppdrag av våra verksamheter men stor vikt kommer ligga på att ge stöd till insatsen personlig assistans.
Du behöver gilla att stundvis arbeta i högt tempo och kunna hantera att din plan för dagen kan ändras. Du behöver vara flexibel, lyhörd och noggrann. Det är oerhört viktigt att du är prestigelös och har en förmåga att skapa tillit då din tjänst innebär många nära kontakter våra medarbetare. Du kommer att vara ett stöd till våra assistanskonsulter som är assistenternas närmaste chef.
I tjänsten ingår att ansvara för:
-Rekrytering av ny personal.
-Sjukbemanning vid oplanerad frånvaro. Ansvar för jourtelefonen. Jourtelefonen öppnas 06.00 vilket innebär jourtid mellan 06.00 och 08.00. Från 8.00 sker sjukbemanning parallellt med övriga uppgifter. Sjukbemanningen innebär att registrera den sjuka medarbetaren och bemanna passet med annan personal.
-Att utveckla Bambis rekryteringsprocess och de bästa formerna för att nå ut och anställa rätt kandidater.
Du arbetar på uppdrag av assistanskonsulterna under genomförandet av rekryteringsprocessen, från annonsering, gallring och ta fram kandidater för anställning. Som ansvarig för kandidatupplevelsen är du företagets ansikte utåt och du behöver vara professionell i ditt bemötande och ha ett serviceinriktat arbetssätt.
För att matchningen skall bli optimal och motsvara behoven hos Bambis huvudpersoner kommer du ha kontakt med våra huvudpersoner och deras anhöriga.
I och med att Bambi är en liten organisation behöver alla på kansliet hjälpas åt mellan verksamheterna. Det förutsätter att även du är villig att hjälpa till med andra uppgifter vid behov. Vi jobbar alla med våra huvudpersoners bästa för ögonen vilket underlättar arbetet och bidrar till en varm och familjär arbetsmiljö.
Meriterande erfarenhet är personlig assistans och en relevant högskoleutbildning samt erfarenhet av schemaläggning.
Vi kommer att lägga störst vikt vid personlig lämplighet. I din ansökan behöver du sätta ord på dina tankar och känslor kring vår värdegrund som du kan läsa om på vår hemsida.
Tillsvidare, provanställning 6 mån tillämpas. 100%. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.
Kontorstider med möjlighet till viss flexibilitet. Möten på kvällstid kan förekomma.
Intervjuer kommer att ske löpande tills tjänsten är tillsatt.
Om du blir nyfiken på hur vi jobbar i praktiken så gå in på vår hemsida www.bambi.se. För mer info om företaget eller kontakta vår VD Erik Hagberg tel.073 340 51 43.
Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan.
Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljning av rekryteringstjänster
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Holmblad
0735228803
Caroline Fahlman
073-5228831
Therese Pajuste
073-5228802
Cecilia Holmblad
073-5228803
Caroline Fahlman
0703-5228831
Personaladministratör Therese Pajuste
073-5228802
Personaladministratör Caroline Fahlman
073-5228831
Assistanskonsult Therese Pajuste
0735228802
Personaladministratör Cecilia Holmblad
073-5228803
Administratör Cecilia Holmblad
0735228803