Rekryterings- och bemanningsansvarig inom Personlig assistans

Rekryterings- och bemanningsansvarig inom Personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med från början i vårt nystartade rekrytering- och bemanningsteam? Vi söker dig som har lätt för att skapa goda relationer då du dels kommer vara ansiktet utåt i rekryteringsprocesserna, dels kommer vara en nyckelperson i vår löpande bemanning.

Arbetet som bemanning- och rekryteringsansvarig i vårt team innebär att du ansvarar för rekrytering och bemanning på uppdrag av våra verksamheter, störst vikt i denna utannonserade tjänst kommer ligga på att ge stöd till insatsen personlig assistans. Du kommer arbeta i ett team om två, där ni dagligen arbetar nära varandra, vilket ställer höga krav på god samarbetsförmåga.

Du behöver gilla att stundvis arbeta i högt tempo och kunna hantera att din plan för dagen kan ändras. Du behöver vara flexibel, lyhörd och noggrann. Det är oerhört viktigt att du är prestigelös och har en förmåga att skapa tillit då din tjänst innebär många nära kontakter med våra medarbetare.

I tjänsten ingår att ansvara för:
- Rekrytering av ny personal, med störst fokus personliga assistenter
- Schemaplanering för våra ”flexistenter”
- Sjukbemanning vid oplanerad frånvaro tre dagar per vecka
- Löpande utveckling av Bambis rekryteringsprocess
 
Du kommer ansvara för vår sjuktelefon tre dagar per vecka (måndagar, onsdagar och fredagar), och det är då viktigt att du kan ha jourtid mellan kl. 06.00 och 08.00 dessa dagar. Sjukbemanning sker parallellt med övriga uppgifter under dagen, vilket innebär att du behöver tycka om att vara flexibel i din arbetsvardag.

I rekryteringsprocessen arbetar du på uppdrag av våra assistanskonsulter, som är ansvariga för våra assistansuppdrag. Annonsering, gallring och intervjuer är centrala delar i vår rekryteringsprocess. För att kunna hitta rätt kandidater är det viktigt att du kan skapa förståelse för vad varje enskilt uppdrag och huvudperson behöver. Som ansvarig för kandidatupplevelsen är du företagets ansikte utåt, vilket innebär att du behöver vara professionell i ditt bemötande och ha ett serviceinriktat arbetssätt.

I och med att Bambi är en liten organisation behöver alla på kansliet hjälpas åt mellan verksamheterna. Det förutsätter att även du är villig att hjälpa till med andra uppgifter vid behov. Vi jobbar alla med våra huvudpersoners bästa för ögonen vilket underlättar arbetet och bidrar till en varm och familjär arbetsmiljö.

Meriterande är erfarenhet av rekrytering och bemanning/schemaläggning, även om du arbetat tidigare inom LSS (i synnerhet som personlig assistent).
 
Vi kommer att lägga störst vikt vid personlig lämplighet. I din ansökan behöver du sätta ord på dina tankar och känslor kring vår värdegrund som du kan läsa om på vår hemsida: https://bambi.se/om-bambi/vaerdegrund/

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Holmblad
0735228803
Caroline Fahlman
073-5228831
Therese Pajuste
073-5228802
Cecilia Holmblad
073-5228803
Caroline Fahlman
0703-5228831
Personaladministratör Therese Pajuste
073-5228802
Personaladministratör Caroline Fahlman
073-5228831
Assistanskonsult Therese Pajuste
0735228802
Personaladministratör Cecilia Holmblad
073-5228803
Administratör Cecilia Holmblad
0735228803

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bambi
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 november 2021
  • Ansök senast: 2 december 2021

Besöksadress

Söder Mälarstrand 13 11820 Stockholm
None

Postadress

Söder Mälarstrand 13
Stockholm, 11820

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024