OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IGS Assistans AB söker en rekryterings- och bemanningsansvarig
IGS Assistans AB är i dagsläget i behov av en rekryterings- och bemanningsansvarig. Som rekryterings- och bemanningsansvarig sköter du löpande bemanning, tar emot sjukanmälningar från personliga assistenter, löser de luckor som uppstår p.g.a. detta, följer upp friskanmälan, inför schemaändringar ex. vid byte av pass, samt tar hand om löpande ledighetsansökningar. Alla moment kräver noggrann och löpande dokumentering.
Du kommer även ansvara för rekrytering av vikarier, vilket medför att du intervjuar, skriver avtal och håller i utbildning i företagets interna rutiner för dessa. Du stämmer även av med kunderna i samband med rekryteringen och introduktionen av nya assistenter.
IGS Assistans AB har därutöver en jourtelefon som en gång i månaden under loppet av en vecka tillfaller administrativ personal. Syftet med jourtelefonen är att vara tillgängliga ifall av sjukluckor hos kunder som måste lösas eller ifall allvarliga situationer uppstår som IGS Assistans AB som arbetsgivare och assistansanordnare måste få del av. Som rekryterings- och bemanningsansvarig förväntar vi oss att du ska vara beredd att ta dig an denna arbetsuppgift.
IGS Assistans AB har skriftliga arbetsrutiner som beskriver hur de ovannämnda arbetsuppgifterna genomförs i praktiken. De tjänar som grund för rekryterings -och bemanningsansvarigs arbete. Dessutom kommer du att jobba under vår nuvarande enhetschefs ledning som introducerar dig i de olika arbetsmomenten.
Vi sätter stor vikt på att du är ansvarsfull och självgående, är strukturerad, tycker om ordning och reda, har lätt att kommunicera med andra, har god kunskap och vana i hanteringen av Officepaketet, och sist men inte minst är serviceinriktad. Det är meriterande om du har arbetserfarenhet från liknande arbetssysslor.
Vi söker dig som har gått socionomutbildning eller motsvarande, både nyutexaminerade eller med arbetslivserfarenhet.
Om företaget:
IGS Assistans AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans för personer med funktionsnedsättning. IGS Assistans AB har över 20 års erfarenhet inom personlig assistans. I dag har vi ca 250 anställda och omsätter ca. 60 miljoner kronor om året. Mer information om företaget finns på www.igsassistans.se.
Som anställd på IGS Assistans AB får du jobba i ett väletablerat och tillväxtorienterat företag och blir en del av ett kansli som består av 12 personer. Vår företagskultur präglas av stor tydlighet, växande ansvarstagande och hög professionalitet. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom företaget.
Ansökningar skickas endast via e-post till sandra.lindqvist@igsassistans.se
Intervjuer sker löpande.
Omfattning: 40 timmar per vecka.
Obligatorisk arbetstid är för närvarande måndag-fredag 09:00-16:00 där resterande timmar går att förlägga flexibelt. Möjlighet finns också till distansarbete upp till tre gånger per vecka.
Tillträde till arbete: 1:a september 2022. Utbildning/introduktion för tjänsten genomförs 18/7-29/7.