OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Assistans för dig är landets största familjeföretag för människor som behöver personlig assistans. Vår ambition är att erbjuda våra kunder den absolut bästa assistansen, och i den ambitionen är personalen vår viktigaste resurs. En god assistans bygger på ett stort engagemang hos våra medarbetare, att vi är lyhörda för våra kunders behov och att vi alltid ger ett personligt bemötande. Det bygger också på en bred kunskap inom relevant lagstiftning, ekonomi och sociala frågor. Det är så vi vill bygga ett tryggt och hållbart företag – och hjälpa våra kunder att få precis den assistans de behöver. Vill du göra skillnad i andra människors vardag, och arbeta på ett modernt företag med engagerade kollegor och fantastiska kunder? Välkommen till Assistans för dig!
Assistans för dig befinner sig i ett expansivt skede och söker löpande fler engagerade medarbetare som vill vara med och bidra i vår verksamhet. Vi söker just nu en rekryterings- och bemanningsassistent till vårt kontor i Lund.
Rollen som rekryterings- och bemanningsassistent
Som rekryterings- och bemanningsassistent bistår du kund- och personalansvariga i deras dagliga arbete. Du arbetar självständigt och proaktivt inom administration, bemanning och rekrytering av personliga assistenter. I arbetet ingår bland annat att hjälpa till med annonsering, kandidatsökning, telefonintervjuer, fysiska intervjuer, referenstagning, bemanning samt andra administrativa arbetsuppgifter.
Vem är du?
För att trivas i rollen som rekryterings- och bemanningsassistent ser vi att du som söker är prestigelös, självständig och lösningsorienterad. Du har förmågan att på ett strukturerat och effektivt sätt planera och prioritera i ditt arbete då du arbetar i en miljö med högt tempo och flera pågående arbetsuppgifter parallellt. Genom din positiva inställning och känsla för service har du enkelt för att skapa goda relationer. Vi tror att du som söker har tidigare erfarenhet inom service med daglig kundkontakt eller administration. Det är en stor fördel om du har erfarenhet inom området personlig assistans och känner till relevant lagstiftning.
Vad erbjuder Assistans för dig?
Assistans för dig kännetecknas av stort engagemang, personlig bemötande, hög kvalitet och tillgänglighet. Vi stöttar och inspirerar varandra och ger våra medarbetare inflytande och möjlighet att påverka i såväl stora som små frågor. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjlighet till personlig utveckling, där du som rekryterings-och bemanningsassistent utgör en av nyckelspelarna i företaget. Vår arbetsmiljö är stimulerande och samarbetsorienterad och vi anordnar årliga konferenser och andra sociala aktiviteter för att våra medarbetare ska trivas och känna att de är del av ett roligt och viktigt sammanhang. Individuell löneutveckling erbjuds relaterad till prestation.
Känner du dig inspirerad och har det som krävs för att bli rekryterings- och bemanningsassistent hos Assistans för dig? Välkommen med din ansökan!
Anställningsform
Tillsvidareanställning. Sex månaders provanställning tillämpas.
Arbetstid
Företrädesvis måndag-fredag kl. 08.30-17.00.
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Urval
Urval sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens utgång.
Kontaktpersoner
Karin Brange, Regionchef, 046 272 66 33
Ida Tollstam, HR-ansvarig, telefonnr 046 272 66 34
Kontaktpersoner på detta företaget
Charlotta Stavenow
0462726632
Karin Brange
046-272 66 33
Kundansvarig Karin Brange
046-272 66 33
Kundansvarig Emma Wernebjer Cervinus
031 389 66 41
Charlotta Stavenow
046-272 66 32
Kundansvarig Henrik Lennartsson
046 272 66 31
Kundansvarig Kristin Persdotter
054 771 66 62
Kundansvarig Hanna Lundberg
054 -771 66 61
Kundansvarig Hanna Lundberg
054 771 66 61
Kundansvarig Sofia Hansén
08 572 366 20