OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som rekryterings- och bemanningsassistent kommer du tillhöra Adeccos kontor i Malmö och ingå i ett team som arbetar mot tjänstemannasektorn. Du kommer bli en viktig del av vår affärsorienterade arbetsgrupp som präglas av positiv anda, lösningsfokus och teamkänsla.
Vi sitter i ljusa, fräscha lokaler i centrala Malmö och du kommer garanterat trivas i vårt öppna kontorslandskap där en positiv atmosfär och arbetsglädje genomsyrar en tempofylld vardag.
Under din anställning, som till fördel kan kombineras med studier, kommer du att få följa och medverka i det vardagliga arbetet kring rekrytering och bemanning som innefattar bland annat:
• Administrativa arbetsuppgifter kring våra konsulters anställning
• Urval, telefonintervjuer och referenstagning av kandidater
• Medverkan vid intervjuer och kontraktsskrivningar
Arbetet är förlagt vid behov och arbetstiderna är vanligtvis måndag-fredag kl. 08.00-17.00. Vi ser gärna att du har möjlighet att jobba minst 15 h per vecka. Detta är en långsiktig satsning som ger dig en fot in i världens största HR-organisation och det finns goda möjlighet till fortsatt anställning efter dina studier.
Om dig
För att vara kvalificerad för denna anställning hos oss så skall du studera på universitet/högskola och vi ser gärna att du har minst 2 år kvar av dina studier. Är praktik en del av dina studier är du såklart välkommen att genomföra den hos oss.
Det absolut viktigaste för oss är att du som person är en kreativ problemlösare precis som oss. Tjänsten passar dig som är prestigelös, noggrann och tycker det är roligt att ha kontakt med människor. Ditt positiva sätt och känsla för service gör att du kommer trivas. Du är nyfiken på kompetensbranschen och vill gärna lära dig mer om bemanning, rekrytering och personaladministration. Att du trivs med att arbeta med dator samt telefon som främsta arbetsredskap ser vi som en förutsättning.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Om Adecco
Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringsslösningar som interimslösningar och outsourcing fördelat på 31 kontor runtom i hela landet. Vår vision är att vara kundens och medarbetarens självklara val. Naturligtvis är vi ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Mimmi Svedin via mimmi.svedin@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Adecco, Skåne, Malmö, rekryteringsassistent, bemanningsassistent, studentanställning, extraarbete, timanställning, personaladministration, rekrytering, HR
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147