Rekryterings- och bemanningschef

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv? Där du erbjuds ett spännande och utvecklande jobb? Välkommen till Humana – det ledande nordiska omsorgsföretaget. Läs mer på www.humana.se.

Söker du en utmaning där du har möjlighet att driva och utveckla ett rekryterings- och bemanningsteam till nästa nivå? Brinner du för rekrytering och för att skapa rätt förutsättningar för att hitta de bästa medarbetarna? Till region Nordöst söker vi nu en chef för rekrytering- och bemanning som vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa och där du får chansen att forma en ny viktigt roll inom organisationen!

Om tjänsten

I rollen som chef för rekrytering- och bemanning arbetar du både strategiskt och operativt med att säkerställa regionens kompetensförsörjning nu och i framtiden. Tyngdpunkten i rollen är att driva, utveckla samt skapa struktur och stabilitet för rekrytering och bemanning av personliga assistenter, chefer och tjänstemän. Du ansvarar för ett team på 10 st duktiga rekryterings- och bemanningsansvariga som är utspridda i regionen och rollen kräver att du behöver vara beredd att stötta medarbetarna operativt i vardagen. Du kommer att ingå i den regionala ledningsgruppen.

Arbetsuppgifter


• Ansvarig för att coacha, stötta och följa upp avdelningens personal i syfte att nå uppsatta mål och skapa framgång och engagemang hos medarbetarna
• Personal- och resultatansvar för avdelningen och tillsammans med ledningsgruppen ansvara för regionens utveckling
• Säkra upp regionens personalförsörjning både vad det gäller personliga assistenter och tjänstemän
• Stötta chefer i kompetensförsörjningsfrågor och arbeta operativ med rekrytering av tjänstemän
• Arbeta strategiskt med employer branding, kompetensförsörjning och förbättringsarbete
• Driva och delta i projekt inom rekrytering- och bemanning, både på regional och central nivå
• Utveckla samarbeten med externa aktörer och delta på event och mässor

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant högskole- eller universitetsutbildning och ett flertal års erfarenhet av bemannings- och rekryteringsfrågor. Du är väl insatt i rekryteringsprocessens olika steg och har erfarenhet av att utveckla arbetssätt och metoder. Har du tidigare arbetat brett med HR-frågor och/eller har ledarerfarenhet med personalansvar är det meriterande.

Som person har du ha lätt för att skapa goda och förtroendefulla relationer, både internt och externt. Du är driven, resultatinriktad, ansvarstagande och har förmågan att arbeta självständigt. Du trivs med att blanda strategiskt och analytisk arbete med att operativt hjälpa till och stötta när det behövs. Vi tror att du är en person som trivs i rollen som närvarande ledare och har en förmåga engagera din personal och som kan fatta både snabba och övervägda strategiska beslut.

Vi erbjuder

Känner du dig inspirerad av vårt företag och jobbet som chef för rekrytering- och bemanning? Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv? Vi erbjuder en tillsvidareanställning med tillträde så snart som möjligt där du får möjlighet att växa in i en spännande roll med chans att påverka. Vi erbjuder ett flexibelt jobb med frihet under ansvar, ett generöst friskvårdsbidrag och en välkomnade och hjärtligt kultur med högt i tak.

Vi tror på Engagemang, Ansvar och Glädje och ger våra medarbetare frihet att vara dem de är. Vi kombinerar en nära relation till våra kunder med styrkan i att vara ett stort modernt nordiskt bolag med många utvecklingsmöjligheter. 

Placeringsort är Stockholm och tjänsten innehåller resor till regionens kontor i norra Sverige.

Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag, dock senast den 28 april. Vi tar endast emot ansökningar via nedanstående länk. 

För mer information om tjänsten kontakta Regionchef Maria Öhrner via maria.ohrner@humana.se eller 070-244 76 54

För mer information om rekryteringsprocessen kontakta Biträdande HR-chef Mikael Löfstrand via mikael.lofstrand@humana.se eller 070-410 74 70

Välkommen med din ansökan!


Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har cirka 15 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge och Finland som utför omsorgstjänster till över 7 000 människor. Vi arbetar efter visionen "Alla har rätt till ett bra liv".

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB ÖREBRO
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 9 april 2019

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


HR-chef till Ulricehamns kommun

HR-chef till Ulricehamns kommun

8 september 2023

HR-ansvarig till Maskinia

HR-ansvarig till Maskinia

7 september 2023

Personalchef

Personalchef

6 september 2023

Biträdande personalchef

Biträdande personalchef

6 september 2023