OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kontorsfixarna Skandinavien AB
Om tjänsten
Har du erfarenhet från rekryterings-och bemanningsbranschen och söker ny utmaning i en spännande och expanderande verksamhet? Trivs du på en arbetsplats som präglas av driv, engagemang, målfokusering och teamkänsla? Då kan vi erbjuda dig ett varierande och utvecklande arbete, där du blir en viktig resurs i teamet!
Om företaget
Kontorsfixarna är ett av landets äldsta rekryterings- och bemanningsföretag. Vi är idag drygt 500 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet. Rekrytering och bemanning sker till alla branscher och nivåer för både små och stora företag.
Kontorsfixarna är en erfaren HR-partner som har varit med att etablera bemannings- och rekryteringsbranschen i Sverige. Vi har drivits framåt av samma entreprenörsanda i över 25 år, och många av våra kunder har varit med oss under hela denna resa.
Arbetsuppgifter
Som rekryterings- och konsultransvarig kommer du att ansvara för både direktrekryteringar till kund och för konsultrekryteringar till vår egen bemanningsverksamhet. Du ansvarar för hela rekryteringsprocessen från start till mål samt har vid bemanningsuppdrag ansvar för dina egna konsulter som är uthyrda inom kontorsnära tjänster som exempelvis reception, administration, ekonomi och marknad. Du kommer att skapa annonser, hantera ansökningshandlingar, genomföra och boka intervjuer, testa kandidater, genomföra referenstagningar och väljer ut slutkandidater som skall presenteras för kunderna. I arbetet ingår en hel del kontakter mot kund och internt inom företaget. Tjänsten innebär resor i Göteborgsområdet och det förkommer representation kvällar och helger.
Kvalifikationer
Vi söker dig har en PA-utbildning eller motsvarande och minst fem års arbetslivserfarenhet, varav några år då du arbetat med rekrytering och/eller bemanning. Du har god människokännedom och förmågan att identifiera rätt person till rätt uppdrag. Du har lätt för att skapa förtroende för företaget och dig själv som person samt är en god relationsbyggare. Arbetet kräver att du kan uttrycka dig på ett ledigt och övertygande sätt i tal och skrift. Du har god datorvana och körkort.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är driven, utåtriktad, flexibel och handlingskraftig. Du brinner för rekrytering och för att skapa långsiktiga relationer med både kunder, konsulter och kandidater. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo, har förmågan att ta snabba beslut och kan prioritera dina arbetsuppgifter. Du är van vid att arbeta mot deadlines och levererar alltid med hög kvalitet och i tid. Som person är du strukturerad, effektiv, noggrann och är en kreativ problemlösare. Arbetet ställer stora krav på att du är självgående, målinriktad och har en naturlig känsla för service. Andra egenskaper vi värdesätter är prestigelöshet, humor och glimten i ögat.
Övrigt
Vi har våra lokaler i centrala Göteborg. Tjänsten är på heltid, tillsvidare med start snarast möjligt.
Låter detta intressant?
Skicka in din ansökan redan idag.
Rekryteringsprocessen påbörjas omgående.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mathilda Runstedt
Mathilda Runstedt
031 - 711 98 00
Anna Albo
031-711 98 00
Mathilda Runstedt
031-711 98 00
Hanna Bäckhage
031-7119800
Hanna Bäckhage
031 - 711 98 00
Hanna Bäckhage
031-711 98 00
Teresa Åkemar
031-711 98 00