Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

Arbetsbeskrivning

Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!

Bemanningsenheten i Orust Kommun söker en ny rekryteringsadministratör. Enheten består av fyra rekryteringsadministratörer, en bemanningsledare och en enhetschef som har ett tätt och glatt samarbete. Bemanningsenheten är en arbetsgrupp som tar sig an dagens rekryteringsläge inom omsorg med stort intresse och entusiasm. Här är alla nya idéer välkomna och med stöd av varandra arbetar vi i ett högt tempo med målet att kunna tillsätta alla vakanser som kommer in och tillhandahålla nya timvikarier där behov finns.

Dina arbetsuppgifter
Du som blir en del av vårt team erbjuds ett omväxlande och utvecklande arbete där du kommer att arbeta administrativt och där egna lösningar och ett självgående arbetssätt är av stor vikt. Arbetet består till största delen i att rekrytera personal för äldre- och funktionshinderomsorg vid korttidsfrånvaro. I detta ingår allt från vakanstillsättning i en vakansmodul till att vara med i själva rekryteringsprocessen av medarbetare som till exempel att hålla intervjuer och ta referenser. Exempel på arbetsuppgifter är att skriva anställningsavtal, arbetsgivarintyg, varsel, annonsera tjänster med mera. I arbetet ingår daglig kundkontakt, support i bemanningssystemet, utbildning och deltagande i diverse rekryteringsmässor.

Om dig
Vi söker dig som är serviceinriktad och har ett mycket bra bemötande. Du ska ha stor förmåga att snabbt kunna växla mellan olika arbetsuppgifter och fortfarande behålla kvalitén i arbetet som utförs. Du är stresstålig, självgående och en problemlösare ut i fingerspetsarna. Det är meriterande om du har arbetat i BeSched, med LMA-kort och med uppehållstillståndskort.

 

För arbetet krävs att du har:


• mycket god kunskap i svenska både gällande tal och skrift
• fullgod datorvana
• minst ett års administrativ erfarenhet (med det menar vi att du har haft en tjänst som inneburit enbart administrativa arbetsuppgifter)
• kunskap om och erfarenhet av att hålla i anställningsintervjuer och att ta referenser
• en eftergymnasial utbildning inom administration, arbetsrätt eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig.

 

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden

Övrigt

Anställningsform: Tillsvidare

Varaktighet: Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse

Arbetsomfattning: Heltid

Placering: Sektor Omsorg, Bemanningsenheten - Henån

Lön: Fast månadslön                          

Sista ansökningsdag: 2020-05-13

Övrigt: Arbetstidsförläggning är 40/40 med tjänstgöring var fjärde söndag

 

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: www.orust.se

 


Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Orust Kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2020
  • Ansök senast: 13 maj 2020

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024