Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Rekryteringscenters uppdrag

Rekryteringscenter är en sektion på arbetsförmedlingen som är specialiserad inom rekrytering- och urvalsfrågor.

Uppdraget är att stötta myndighetens chefer vid rekrytering av ny personal. Organisationsmässigt tillhör Rekryteringscenter arbetsförmedlingens HR-avdelning och mer specifikt enheten kompetensförsörjning som har ett övergripande ansvar för rekrytering, introduktion för nyanställda och kompetensutveckling.

Arbetsförmedlingen har under lång tid arbetat för att skapa en rekryteringsprocess som är diskrimineringsfri, träffsäker, effektiv och rättvis. Detta innebär att vi arbetar strukturerat med evidensbaserade urvalsmetoder för att säkerställa att regelverket vid statlig rekrytering följs. Du som rekryteringspartner har en viktig konsultativ roll mot rekryteringande chef och samordningsansvar för rekryteringsprocessen.

Du blir en del av ett engagerat gäng på 20 medarbetare som idag sitter i Stockholm och Östersund. Digitala möten är en del av vår vardag och vi stöttar chefer nationellt i alla Arbetsförmedlingens verksamhetsområden.

Beskrivning av tjänsten

I rollen som rekryteringsadministratör hjälper du våra rekryteringspartners i olika administrativa sysslor. Exempelvis utlämnande av allmän handling, bokning av intervjutillfällen, kontakta referenspersoner, kontrollera företrädesrättslistor och granska intyg och betyg i pågående rekryteringsprojekt.

Som rekryteringsadministratör arbetar du självständigt och har en inre drivkraft att organisera ditt arbete och leverera efter bästa förmåga. Du har en social och serviceinriktad sida och trivs att arbeta som en del av ett team. Du delar med dig av dina kunskaper och lär från andra samtidigt som du stöttar kollegor vid behov.

På Rekryteringscenter hjälper vi varandra och har målsättningen att teamet som helhet ska lyckas med sitt viktiga uppdrag. Rekryteringscenter har utökats det senaste året och vi ser gärna att du tar en aktiv roll i utvecklingen av vår grupp och vårt arbete.

Grundläggande krav för tjänsten

- Examen från personalvetarutbildning på högskolenivå om minst 120p/180hp

Övriga meriter för tjänsten

- Aktuell erfarenhet av att administrera olika delar i en rekryteringsprocess
- Aktuell erfarenhet av rekrytering inom offentlig sektor.
- Aktuell erfarenhet av i diarieföring och hantering av allmänna handlingar

Egenskaper som är viktiga för tjänsten

- God analytisk förmåga
- Målmedvetenhet
- God samarbetsförmåga
- Uthållighet och stresstålighet

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-10-17.

Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” Bifoga ditt CV där du beskriver dina relevanta
erfarenheter och utbildningar kopplat till kravprofilen, samt betyg/intyg som styrker kraven om
utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. I denna rekrytering har vi valt att ej ta in
personliga brev, utan enbart CV.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om
vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen.
Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information
om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut

Vårt erbjudande

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Placeringsorten är Östersund eller Stockholm.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag.

Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats

Kontaktpersoner

Kim Granqvist, sektionschef, kim.granqvist@arbetsformedlingen.se

Linda Lagerstrand, rekryteringspartner, linda.lagerstrand@arbetsformedlingen.se

Fackliga kontaktpersoner

Max Skymningsmåne, Saco-S 010-4860507
Peter Eriksson, ST 010-4868441
Mari Nilson, Seko 010-4872336

 

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


Bemanningsassistent till Avdelning Bäckenkirurgi 8

Bemanningsassistent till Avdelning Bäckenkirurgi 8

8 januari 2025

3 januari 2025