OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppdragsbeskrivning och arbetsuppgifter
Rollen som rekryteringsadministratör är en administrativ stödfunktion där ansvarsområden är att stötta rekryterare och chefer i det löpande rekryteringsarbetet med fokus på administration. Arbetsuppgifterna innebär exempelvis annonsskrivning, referenstagning, hantera funktionsbrevlådor, kontakt med sökande/kandidater, avslutande administration i rekryteringsprocessen samt avtalshantering och personalaktshantering. Löpande utföra systemadministrativa uppgifter i våra system som att tex lägga upp nya användare och introducera och stötta dem i systemet. Rollen kan på sikt utökas till administration inom fler områden inom HR. Rekryteringsadministratören ingår i rekryteringsteamet inom HR-avdelningen och arbetsleds av teamledare rekrytering.
Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning av leverantör och konsult krävs med anledning av att konsulten kan komma i kontakt med hemliga uppgifter (t.ex. sitta med på möten).
Placering
Vår kunds kontor i Sundbyberg.
Omfattning
Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100 % under hela uppdragstiden och ska ses som en kvalificerad uppskattning.
Konsulten avropas till angivet projekt/uppdrag men kan i samråd med vår uppdragsgivare komma att arbeta i andra projekt/uppdrag
Skallkrav
Utbildning Avslutad högskoleutbildning inom personalvetenskap eller beteendevetenskap eller avslutad gymnasieutbildning och minst 2 år med rekryterings- och eller HR-administration.
Kompetens och Erfarenhet: God kompetens i Office-paketet , minst 2 års erfarenhet
Generell systemvana, minst 1 års erfarenhet
Börkrav
Erfarenhet av rekryteringsadministration och/eller annan relevant administration inom HR-området
Erfarenhet av att ha tagit referenser, telefonintervjuer eller andra moment i rekryteringsprocessen
Erfarenhet av rekryteringssystemet Reachmee
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. STRUKTURERAD och NOGGRANN – planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och har helhetsperspektiv. Sätter upp och håller tidsramar
SERVICEINRIKTAD- Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar
SAMARBETSFÖRMÅGA Arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
INITATIVTAGANDE- Tar initiativ och ansvar för sin uppgift och driver sina processer vidare.
KVALITETSMEDVETEN Är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Lägger ner stor vikt vid att man lever upp till dessa.
Låter detta uppdrag intressant ?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat ett svenskt CV som matchar vår kunds önskemål.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen.
Vi är verksamma inom HR, IT, och Finans och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.