Rekryteringsadministratör- konsultuppdrag

Arbetsbeskrivning

Uppdragsbeskrivning och arbetsuppgifter

Rollen som rekryteringsadministratör är en administrativ stödfunktion där ansvarsområden är att stötta rekryterare och chefer i det löpande rekryteringsarbetet med fokus på administration. Arbetsuppgifterna innebär exempelvis annonsskrivning, bokning av intervjuer, referenstagning, hantera funktionsbrevlådor, kontakt med sökande/kandidater, avslutande administration i rekryteringsprocessen samt avtalshantering och personalaktshantering. Löpande utföra systemadministrativa uppgifter i våra system som att tex lägga upp nya användare och introducera och stötta dem i systemet . Rollen kan på sikt utökas till att hålla i enklare intervjuer samt administration inom fler områden inom HR. Rekryteringsadministratören ingår i rekryteringsteamet inom HR och arbetsleds av teamledare rekrytering.

Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till Svenska kraftnät i det löpande arbete som utförs av Svenska kraftnät. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av Svenska kraftnät).

Skall- och börkrav för uppdraget i punktform:

Skallkrav

Utbildning (Svenska kraftnät kan på begäran kräva in bevis för utbildning eller certifikat):

- Minst en gymnasial examen.
- Erfarenhet av rekryteringsadministration eller administration inom HR-området, minst 3 år
- Goda kunskaper i svenska både skriftligt och muntligt
- God kompetens i Office-paketet samt generell systemvana


Börkrav

- Erfarenhet av att ha tagit referenser, telefonintervjuer eller andra moment i rekryteringsprocessen
- Erfarenhet av rekryteringssystemet Reachmee


Annat

- STRUKTURERAD och NOGGRANN - planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och har helhetsperspektiv. Sätter upp och håller tidsramar
- SERVICEINRIKTAD- Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar
- SAMARBETSFÖRMÅGA Arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
- Självgående - Tar ansvar för sin uppgift. Strukturer själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare.
- KVALITETSMEDVETEN Är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Lägger ner stor vikt vid att man lever upp till dessa.


Arbetstimmar per vecka:40,00

Uppdragsperiod: 01-okt-2021 - 31-dec-2022

Placering: Svenska kraftnäts kontor i Sundbyberg

Villkor för option/uppdragsförlängning (antal månader/år): Ytterligare 6 månader x 2

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juli 2021
  • Ansök senast: 11 augusti 2021

Liknande jobb


Rekryteringsspecialist till verksamhetsnära HR Malmö.

Rekryteringsspecialist till verksamhetsnära HR Malmö.

20 september 2024

20 september 2024

Rekryteringspartner till Chalmers

Rekryteringspartner till Chalmers

19 september 2024

Senior Technical Recruiter

Senior Technical Recruiter

19 september 2024