Rekryteringsadministratör till Karlskoga

Arbetsbeskrivning

Presentation

Vi söker nu en självgående, driven och strukturerad administratör för ett konsultuppdrag hos Cambrex i Karlskoga. De ser stora rekryteringsbehov till verksamheten under hösten och söker därför en administratör som kan hjälpa dem att hålla uppe tempot i rekryteringarna och som säkerställer att sökande får ett professionellt bemötande.
Uppdraget förväntas pågå till årsskiftet med start omgående och uppgår till ca 8-10 timmar fördelat på 2-3 dagar/vecka .

Urval sker löpande, varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

Ditt uppdrag blir att underlätta och kvalitetssäkra Cambrex rekryteringsprocesser genom att skapa en översikt över rekryteringsläget och stötta upp administrativt.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära:

• korrekturläsning av platsannonser och publicering av annonser i rekryteringssystemet
• vara behjälplig med urval av ansökningar
• boka lokaler och intervjuer
• avsluta rekryteringar i systemet och skicka nej-tack till kandidater
• säkerställa att ej aktuella kandidater som har varit på intervju får muntliga besked
• stötta dina kollegor med administrativa uppgifter
• komma med förslag på förbättringar och se till att rutinerna och administrationen i processerna fungerar.


Utbildning/erfarenhet

Vi tror att du som söker är student inom HR/ Personalområdet med en eller ett par terminer kvar på dina studier. Har du erfarenhet sedan tidigare av liknande uppdrag och /eller arbetat i rekryteringssystem är det meriterande men inte ett krav.
Som person är du nyfiken, driven och en god administratör. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift samt har goda kunskaper i Officepaketet.


Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

Cambrex Karlskoga är ett dynamiskt företag i en expansiv fas. Vi arbetar med avancerad organisk kemi och utvecklar processer samt levererar produkter till läkemedelsföretag. I våra anläggningar i Karlskoga tillverkar vi framför allt aktiva läkemedelssubstanser och läkemedelsintermediat. Vi har 380 anställda och tillhör den globala Cambrexkoncernen som är aktiv inom innovativ kemi.

Sluttext

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med dig som lämnar in en ansökan ber vi dig söka via poolia.se. Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar inskickade via e-post eller pappersformat.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 19 augusti 2015

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024

People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024