OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund som är en statlig myndighet behöver nu stärka upp sitt rekryteringsteam med en Rekryteringsadministratör. Detta är ett konsultuppdrag på heltid som förväntas starta den 1 september 2021 och pågå t.o.m. 31 december 2022 med möjlighet till förlängning.
Om rollen
Vår kund planerar närmaste året att tillsätta närmare 400 tjänster. Vår kund kommer främst att rekrytera ingenjörer, projektledare och IT-specialister, men även medarbetare med mer administrativa uppgifter och chefer inom samtliga områden. I rollen som Rekryteringsadministratör kommer du verka som en administrativ stödfunktion för rekryteringsteamet inom HR-enheten där ditt generella ansvarsområde är att stötta rekryterare och chefer i det löpande rekryteringsarbetet.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat:
- Annonsskrivning
- Avtalshantering
- Bokning av intervjuer
- Referenstagning
- Personalaktshantering
- Hantera funktionsbrevlådor
- Löpande utföra administrativa uppgifter inklusive stöttning i användning av system
Om dig
Vi ser att du har en gymnasial examen och minst tre års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter som krävt stort eget ansvar. Du är van att samarbeta och har erfarenhet av att arbeta som administrativt stöd till kollegor och/eller chefer. Vidare besitter du goda kunskaper i svenska både skriftligt och muntligt och har god systemvana samt erfarenhet av arbete i Officepaketet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en liknande roll med rekryteringsadministration samt har erfarenhet av digital referenstagning och rekryteringssystemet Reachmee.
Som person är du strukturerad, noggrann och trivs med att självständigt planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du har ett helhetsperspektiv där du sätter upp och håller tidsramar. Du är serviceinriktad, uppmärksam och har lätt för att samarbeta och kommunicera med andra.
Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju (digital intervju) hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund.
I och med att du kommer att hantera säkerhetsklassificerad information och arbeta i en säkerhetskänslig verksamhet så kommer du gå igenom en säkerhetsprövning innan du kan påbörja uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 8 till 10 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Lina Widevall på 070-4993800.
Vi ser fram emot din ansökan!