Rekryteringsadministratör till svensk myndighet

Rekryteringsadministratör till svensk myndighet

Arbetsbeskrivning

Myndigheten växer kraftigt och för att kunna stödja den spännande tillväxtrestan söker HR en rekryteringsadministratör till sitt rekryteringsteam.

HRs uppgift är att fungera som en strategisk, styrande och stödjande funktion som i samarbete med verksamheten arbetar mot att bli Sveriges mest attraktiva arbetsplats inom branschen. HR ska fungera som en integrerad partner till verksamheten och arbetet ska alltid präglas av professionalitet, proaktivitet och mod.

OM TJÄNSTEN

Myndigheten är i behov av att främst rekrytera ingenjörer, projektledare och IT-specialister, men även medarbetare med mer administrativa uppgifter och chefer inom samtliga områden. De är nu i behov att förstärka sitt rekryteringsteam inom HR-enheten med fler rekryteringsadministratörer.

Rollen som rekryteringsadministratör är en administrativ stödfunktion där ansvarsområden är att stötta rekryterare och chefer i det löpande rekryteringsarbetet med fokus på administration. Rollen kan på sikt utökas till administration inom fler områden inom HR. Rekryteringsadministratören ingår i rekryteringsteamet inom HR-avdelningen och arbetsleds av teamledare inom rekrytering.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Annonsskrivning
* Referenstagning
* Hantera funktionsbrevlådor
* Kontakt med sökande/kandidater
* Avslutande administration i rekryteringsprocessen
* Avtalshantering och personalaktshantering


VI SÖKER DIG SOM
Krav för tjänsten:
- Har en avslutad högskoleutbildning inom personalvetenskap eller beteendevetenskap, alternativt avslutad gymnasieutbildning med minst 2 års erfaranhet av rekryterings- och/eller HR-administration.
- Har minst två års erfarenhet i Office-paketet.
- Har minst 2 års erfarenhet av att arbeta i olika system så som Reachmee, UBW/ Agresso/ W3D3.
- Språk: Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då båda används dagligen i arbetet.

Det är meriterande om du har
- 1 års erfarenhet av rekryteringsadministration och/eller annan relevant administration inom HR-området.
- 1 års erfarenhet av att ha tagit referenser, telefonintervjuer eller andra moment i rekryteringsprocessen.
- 1 års erfarenhet av rekryteringssystemet Reachmee.

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad och noggrann
- Serviceinriktad
- Samarbetsförmåga
- Initiativtagande
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

För detta uppdrag krävs säkerhetsklassning och uppdrag kan inte påbörjas innan denna process har genomförts och klartecken har givits. Startdatum angetts i förfrågan är preliminärt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2023
  • Ansök senast: 2 juni 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


2 oktober 2024

Personal-koordinator

Personal-koordinator

2 oktober 2024