OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Rekryteringsadministratör till ett konsultuppdrag hos Svenska Kraftnät.
Dina arbetsuppgifter
Svenska kraftnät planerar närmaste året att tillsätta närmare 400 tjänster, varav rekryterarrollen primärt kommer att behöva stötta chefer i hela rekryteringsprocessen. De är därför nu i behov av att stärka upp rekryteringsteamet med en rekryteringsadministratör.
Rekryteringsadministratören ska verka som en administrativ stödfunktion inom rekryteringsteamet inom HR-enheten där generella ansvarsområden är att stötta rekryterare och chefer i det löpande rekryteringsarbetet. Arbetsuppgifterna innebär primärt exempelvis annonsskrivning, avtalshantering, bokning av intervjuer, referenstagning, personalaktshantering, hantera funktionsbrevlådor. Löpande utföra administrativa uppgifter inklusive stöttning i användning av system.
Detta är ett konsultuppdrag vilket betyder att du blir anställd hos oss på Snille. Uppdraget beräknas pågå 01-sep-2021 - 31-dec-2022. Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100 % under hela uppdragstiden. Placering på Svenska kraftnäts kontor i Sundbyberg.
Din profil
Krav
- Minst en gymnasial examen
- Minst 3 års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter som krävt stort eget ansvar
- Minst 2 års erfarenhet av att arbeta som administrativt stöd till kollegor och/eller chefer
- Goda kunskaper i svenska både skriftligt och muntligt
- God kompetens i Office-paketet samt generell systemvana
Önskemål
- Erfarenhet av rekryteringsadministration
- Erfarenhet av digital referenstagning
- Erfarenhet av rekryteringssystemet Reachmee
Önskade personliga egenskaper:
- Strukturerad - planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och har helhetsperspektiv. Sätter upp och håller tidsramar
- Serviceinriktad - Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar
- Samarbetsförmåga - Arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
- Självgående - Tar ansvar för sin uppgift. Strukturer själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare.
- Kvalitetsmedveten - Är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Lägger ner stor vikt vid att man lever upp till dessa.
Om företaget
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 700 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.
Om Snille
Snille bemanning är nischade mot tekniksektorn och har sedan 2005 arbetat med rekrytering och konsultuthyrning av juniora och seniora kollegor i alla delar av teknikbranschen. Eftersom vi på Snille har teknisk bakgrund har vi goda förutsättningar att förstå våra kunders behov och våra kandidaters efterfrågningar. Vi hjälper individer och ingenjörsföretag att utvecklas och växa!
Låter det intressant?
Då är du välkommen att söka tjänsten via formuläret nedan! Sista ansökningsdag är 3 juni, men notera att vi behandlar ansökningarna löpande och tillsättning kan därför komma att ske innan annonsperiodens slut. Vid frågor skicka ett mail till info@snillebemanning.se. Vänligen observera att du inte kan göra en ansökan via mail.