Rekryteringsadministratör till Svenska Kraftnät!

Arbetsbeskrivning

Svenska Kraftnät söker just nu en rekryteringsadministratör. Uppdraget omfattning är uppskattat till 100% och beräknas att starta 14-08-2023 och pågå till 13-08-2024.

Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 900 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.

Om uppdraget
Rollen som rekryteringsadministratör är en administrativ stödfunktion där ansvarsområden är att stötta rekryterare och chefer i det löpande rekryteringsarbetet med fokus på administration. Arbetsuppgifterna innebär exempelvis annonsskrivning, referenstagning, hantera funktionsbrevlådor, kontakt med sökande/kandidater, avslutande administration i rekryteringsprocessen samt avtalshantering och personalaktshantering. Löpande utföra systemadministrativa uppgifter i våra system som att tex lägga upp nya användare och introducera och stötta dem i systemet.

Rollen kan på sikt utökas till administration inom fler områden inom HR. Rekryteringsadministratören ingår i rekryteringsteamet inom HR-avdelningen och arbetsleds av teamledare rekrytering.

Om dig
För att axla rollen som rekryteringsadministratör hos Svenska Kraftnät ser vi gärna att du har följande utbildning, kompentens och systemvana:

- Avslutad högskoleutbildning inom personalvetenskap eller beteendevetenskap alternativt avslutad gymnasieutbildning och minst 2 år med rekryterings- och eller HR-administration

- Minst 2 års arbetslivserfarenhet i Office-paketet

- Minst 1 års erfarenhet av att arbeta i olika system t.ex Reachmee, UBW/Agresso/W3D3

Det är meriterande om du har 1 års erfarenhet av rekryteringsadministration och/eller annan relevant administration inom HR-området, 1 års erfarenhet av att ha tagit referenser, telefonintervjuer eller andra moment i rekryteringsprocessen eller 1 års erfarenhet av rekryteringssystemet Reachmee



Övrigt
Start: 14-08-2023
Slut: 13-08-2024
Omfattning: 100&
Placering: Svenska Kraftnäts kontor i Sundbyberg

Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV, referensuppdrag och svarar därefter på urvalsfrågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Sanna Jurén på 0728978265.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 maj 2023
  • Ansök senast: 2 juni 2023

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024