OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi på Adecco söker nu en rekryteringsadministratör till vår kund Swedavia på Arlanda. Tjänsten är på heltid med start omgående. Det är ett konsultuppdrag där du kommer vara anställd av Adecco och arbeta heltid som konsult hos Swedavia.
Om uppdraget
Swedavia har just nu ett högt tryck i sin verksamhet inför sommaren och därför behöver de stärka upp sitt rekryteringsteam med en rekryteringsadministratör. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta i ett glatt team där ditt uppdrag blir att se till att Swedavias administrativa rutiner löper sömlöst. Du får insyn i en spännande verksamhet med många olika befattningar och roller som behöver tillsättas.
I rollen som rekryteringsadministratör stöttar du rekryterare i rekryteringsprocessen genom att koordinera och administrera säkerhetsprövningar för Swedavias operativa verksamhet. I det ingår att samla in nödvändig dokumentation från kandidaterna, beställa drogtester, säkerhetsintervjuer, registerkontroller, badgeansökningar etc, samt följa upp och se till att allt kommer in i tid och att det är korrekt. Det kräver att du har mycket kontakt med Swedavias kandidater och att du är ständigt ett steg före. Detta eftersom att du kommer att arbeta mot snäva deadlines. Swedavia står inför många stimulerande utmaningar framöver och vår förväntan är att du aktivt deltar i teamet för att lösa arbetsuppgifterna tillsammans med övriga kollegor.
I din roll som rekryteringsadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Insamling av nödvändig dokumentation
- Beställa drogtester
- Säkerhetsintervjuer
- Registerkontroller
- Badgeansökningar
- Följa upp och se till att allt kommer in i tid och att det är korrekt
Om dig
Vi söker dig som mellan 3-5 års erfarenhet i rollen. Som person är du pro-aktiv, serviceinriktad och effektiv. Du behöver vara prestigelös och positiv eftersom nya frågeställningar och arbetsuppgifter kan dyka upp under en arbetsdag och ofta behöver lösas snabbt. Du behöver ha erfarenhet av administration så du kan arbeta självständigt med givna arbetsuppgifter enligt de processer som finns. Du kommer att trivas i rollen om du gillar att ha koll på detaljer, hoppa mellan olika frågeställningar, bygger naturligt relationer med kunder, leverantörer och kollegor, och tycker om att planera och arbeta tillsammans som ett lag för din kunds bästa.
Viktigt för tjänsten är:
- Mellan 3-5 års erfarenhet i rollen
- Erfarenhet av administration
- Svenska och engelska flytande i tal och skrift
- Serviceinriktad, pro-aktiv och effektiv
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Om ansökan
Rekryteringsarbetet till tjänsterna sker löpande. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en intervju.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
aziza.mehho@adecco.se via Adecco 010- 173 73 00.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail!
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Rekryteringsadministratör, rekrytering, Swedavia, Arlanda, Uppsala, Adecco
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147