OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Vi söker för långt konsultuppdrag till vår kund i Sundbyberg en rekryteringsadministratör. Vår kund planerar det närmaste året att tillsätta närmare 400 tjänster, där HR och rekryterarna kommer att stötta chefer i hela rekryteringsprocessen. Främst ingenjörer, projektledare och IT-specialister, men även medarbetare med mer administrativa uppgifter och chefer inom samtliga områden.
Uppdraget
Rollen som rekryteringsadministratör är en administrativ stödfunktion där ansvarsområdet är att stötta rekryterare och chefer i det löpande rekryteringsarbetet med fokus på administration. Arbetsuppgifterna innebär exempelvis annonsskrivning, referenstagning, hantera funktionsbrevlådor, kontakt med sökande/kandidater, avslutande administration i rekryteringsprocessen samt avtalshantering och personalaktshantering. Löpande utföra systemadministrativa uppgifter i system, som att lägga upp nya användare och introducera och stötta dem i systemet. Rollen kan på sikt utökas till administration inom fler områden inom HR. Rekryteringsadministratören ingår i rekryteringsteamet inom HR-avdelningen och arbetsleds av teamledare rekrytering
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid via oss på The Place med start 14 augusti och 1 år fram, med goda chanser till förlängning. Du utgår från kontoret i Sundbyberg.
Vem tror vi att du är?
För att lyckas och göra succé i rollen, tror vi att du har följande bakgrund:
• Avslutad högskoleutbildning inom personalvetenskap eller beteendevetenskap
• Alternativt avslutad gymnasieutbildning och minst 2 års erfarenhet av rekryterings- och eller HR-administration
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet i Officepaketet
• Minst 1 års erfarenhet av att arbeta i olika system t ex Reachmee, UBW/Agresso/W3D3
• Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Meriterande om du har:
• 1 års erfarenhet av rekryteringsadministration och/eller annan relevant administration inom HR-området
• 1 års erfarenhet av att ha tagit referenser, telefonintervjuer eller andra moment i rekryteringsprocessen
• 1 års erfarenhet av rekryteringssystemet Reachmee
Vi ser gärna att du är strukturerad och noggrann, planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och har helhetsperspektiv. Du är även serviceinriktad, lugn , uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, viljan och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare är du initiativtagande och kvalitetsmedveten och arbetar bra med andra människor på så sätt att du relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
Vart kommer du jobba?
Vårt kundföretag är en myndighet med placering i Sundbyberg. På kontoren i Sverige arbetar drygt 700 medarbetare och de flesta sitter på huvudkontoret i Sundbyberg, men de har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.