OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!
Information om förvaltning och aktuell arbetsplats
Bemanningsenheten i Orust Kommun söker en vikarierande rekryteringsadministratör då en av våra kollegor är tjänstledig. Enheten består av fyra rekryteringsadministratörer, en bemanningsledare och en enhetschef som har ett tätt och glatt samarbete. Bemanningsenheten är en arbetsgrupp som tar sig an omsorgens rekryteringsläge med stort intresse och entusiasm. Här är alla nya idéer välkomna och med stöd av varandra arbetar vi i ett högt tempo med huvudmålet att kunna tillsätta alla vakanser som kommer in och rekrytera nya timvikarier där behov finns. Medarbetarna i Bemanningsenheten arbetar var fjärde söndag.
Dina arbetsuppgifter
Du som blir en del av vårt team kommer att erbjudas ett omväxlande och utvecklande arbete där du arbetar administrativt och där egna lösningar och ett självgående arbetssätt är av stor vikt. Arbetet består i att rekrytera personal för Äldreomsorg samt Stöd och Omsorg vid korttidsfrånvaro. I detta ingår allt från vakanstillsättning i vakansmodulen i BeSched till att ansvara för hela rekryteringsprocessen av medarbetare som till exempel att hålla intervjuer, ta referenser och skriva anställningsavtal. Exempel på ytterligare arbetsuppgifter är att annonsera tjänster, skriva arbetsgivarintyg, varsel med mera. I arbetet ingår daglig kontakt med såväl enhetschefer som medarbetare och timvikarier, support i bemanningssystemet BeSched, utbildning och deltagande i diverse rekryteringsmässor.
Om dig
Vi söker dig som är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och har ett mycket bra bemötande. Du ska snabbt kunna växla mellan flera olika arbetsuppgifter och fortfarande behålla kvalitén i arbetet som slutförs. För detta arbete krävs även mycket god svenska i både tal och skrift, fullgod datorvana samt minst ett års administrativ erfarenhet. Arbetet kräver även kunskap om rekryteringsprocessen, att du är stresstålig, självgående och problemlösare ut i fingerspetsarna. Det är meriterande om du har arbetat i BeSched. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Övrigt
Arbetstid/varaktighet: vikariat till 2022-08-31
Tillträdesdag: snarast
Lön: Individuell lönesättning, ange löneanspråk.
Sista ansökningsdag: 2021-09-23
Kontaktpersoner:
Linda Rosendahl 0304-33 43 37, enhetschef
Maria Fababeir 0304-33 45 90, rekryteringsadministratör
Fackliga kontaktpersoner:
Hänvisas till kommunens växel: 0304-33 40 00
För alla personer som ska arbeta inom skola eller HR enheten/Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom Sektor omsorg kommer utdrag från belastningsregistret genomföras innan anställning kan ingås.
För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.
Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: www.orust.se
Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.