OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du på jakt efter ett självständigt och utmanande extrajobb inom rekrytering på ett litet företag med mycket hjärta och personlighet? Då tycker vi du ska läsa vidare för just nu letar vi efter en engagerad och driven rekryteringsansvarig till vårt härliga team!
Vad kan vi erbjuda dig?
- En självständig och ansvarsfull roll i ett litet entreprenörsdrivet företag där allas insatser räknas
- En del i ett glatt team med personlig och familjär stämning där vi alla strävar efter att utvecklas och jobba med kvalitet
- Härligt kontorslandskap i hjärtat av Östermalm
- Flexibla arbetstider – ca. 15 timmar/vecka (uppdelade på tre kontorsdagar)
- Vi kan erbjuda heltid under sommarveckorna 2022
Vad gör en rekryteringsansvarig på Upgrades?
- Driver hela rekryteringsprocessen av våra språkkonsulter: annonsering, urval, granska CV utifrån kravprofiler, telefonavstämningar, hålla intervjuer samt kontraktsskrivning.
- Anställning och uppföljning
- Proaktivt leta efter nya kandidater i olika kanaler
- Ansvara för att marknadsföra Upgrades som arbetsgivare i sociala medier
- Allmän administration kopplat till rekrytering- och anställningsprocessen
Övriga arbetsuppgifter:
- Kontorsansvar så som posthantering, service, rumsbokning, mm.
För rätt person kan ansvaret växa med tiden och du kan få komma att driva egna projekt kopplat till rekrytering. Du jobbar i ett nära samarbete med VD, Operativ chef och utbildningsansvarig.
Vilka kompetenser och erfarenheter krävs?
Du har en annan huvudsaklig sysselsättning som studier inom området (minst ett år kvar av studierna; inom personal, arbetsliv, marknad, beteendevetenskap eller annan likvärdig utbildning).
Erfarenhet av servicearbete sedan tidigare är meriterande, men det viktiga för oss är att du är villig att lära dig och vill utvecklas inom rekrytering.
Det är viktigt att du talar och skriver svenska obehindrat och mycket goda kunskaper i engelska då du kommer att behöva kommunicera med kandidater på engelska. Du har god datorvana.
Vem är du som person?
Som person är du noggrann, engagerad och ansvarstagande. Du är flexibel, stresstålig och har lätt för att samarbeta med andra och måste tycka om att jobba i ständig förändring. Du är en nyfiken person som kan ta för dig och driver ditt arbete framåt. Är du positiv och prestigelös kommer du passa perfekt i vårt team där ingen uppgift är för liten för någon.
Vem du är och vilka dina drivkrafter är tror vi är avgörande för att lyckas i denna roll därför kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering.
Vad gör Upgrades?
Upgrades är ett språkföretag där privatpersoner och företag får skräddarsydd undervisning i språk. Vi erbjuder fasta kurser och individuell undervisning. Inom båda områden så anpassas utbildningen efter våra kunders nivå, tidsschema och mål. När en kund arbetar med oss så fokuserar vi inte bara på ämnet utan vi lägger också stort fokus på verktygen och motivationen bakom lärandet. Allt för att deltagaren ska nå sina mål och sedan fortsätta att lära även efter det att kursen är slut.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofie Bengtsson
08-310900
Anna Skarborg
08-310900
Sofie Bengtsson
08-310900
Coachchef Lotta Höjvall
08-310900
Lotta Höjvall
08-310900
Caroline Westin
08-310900
Lotta Höjvall
08-310900
Vice VD Sofie Bengtsson
0733-346 106
Amanda Lejon
020-31 09 00
Caroline Westin
020-31 09 00