Rekryteringsansvarig på deltid till utbildningsföretag, Stockholm

Rekryteringsansvarig på deltid till utbildningsföretag, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Rekryteringsansvarig
Är du på jakt efter ett självständigt och utvecklande extrajobb inom rekrytering på ett litet företag med mycket hjärta och personlighet? Då tycker vi du ska läsa vidare för just nu letar vi efter en engagerad och driven rekryteringsansvarig till vårt härliga team!
Vad kan vi erbjuda dig?
- En självständig och ansvarsfull roll i ett litet entreprenörsdrivet företag där allas insatser räknas
- Tjänsten omfattar ca. 20 timmar/vecka med flexibelt schema.
- Möjlighet till hemarbete en dag/vecka.
- Start omgående alternativt i augusti
- Möjlighet till att arbeta under sommarveckorna om så önskas
- En del i ett glatt team med personlig och familjär stämning där vi alla strävar efter att utvecklas och jobba med kvalitet
- Härligt kontor i hjärtat av Östermalm
Vad gör en rekryteringsansvarig på Upgrades?
- Driver hela rekryteringsprocessen av våra språkkonsulter: annonsering, urval, granska CV utifrån kravprofiler, telefonavstämningar, hålla intervjuer samt kontraktsskrivning.
- Anställning och uppföljning
- Proaktivt leta efter nya kandidater i olika kanaler
- Ansvara för att marknadsföra Upgrades som arbetsgivare i sociala medier
- Allmän administration kopplat till rekrytering- och anställningsprocessen
Övriga arbetsuppgifter - bemanning:
- Personal- och utbildningsadministration
- Matcha språkkonsulter mot nya uppdrag
- Uppföljning och personalvård
För rätt person kan ansvaret växa med tiden och du kan få komma att driva egna projekt kopplat till rekrytering och/eller bemanning. Då Upgrades är ett litet företag kommer du även att ges möjlighet att få inblick i andra processer rörande bolagsstyrning. Du jobbar i ett nära samarbete med VD, Operativ chef och utbildningsansvarig.
Vilka kompetenser och erfarenheter krävs
- Akademisk utbildning, gärna med inriktning personal, beteendevetenskap, pedagogik eller liknande.
- Erfarenhet av att arbeta inom kundservice
- Goda kunskaper i svenska och engelska
- God datorvana (Office-paketet)
- Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med rekrytering.
Vem är du som person?
Som person är du noggrann, engagerad och ansvarstagande. För att trivas i rollen behöver du gilla att ha många bollar i luften och lätt för att samarbeta med andra. Du är en nyfiken person som kan ta för dig och driver självständigt ditt arbete framåt. Är du positiv och prestigelös kommer du passa perfekt i vårt team där vi ofta hjälper varandra.
Vem du är och vilka dina drivkrafter är tror vi är avgörande för att lyckas i denna roll, därför kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering.
Vad gör Upgrades?
Upgrades är ett språkföretag där privatpersoner och företag får skräddarsydd undervisning i språk. Vi erbjuder fasta kurser och individuell undervisning. Inom båda områden så anpassas utbildningen efter våra kunders nivå, tidsschema och mål. När en kund arbetar med oss så fokuserar vi inte bara på ämnet utan vi lägger också stort fokus på verktygen och motivationen bakom lärandet. Allt för att deltagaren ska nå sina mål och sedan fortsätta att lära även efter det att kursen är slut.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofie Bengtsson
08-310900
Anna Skarborg
08-310900
Sofie Bengtsson
08-310900
Coachchef Lotta Höjvall
08-310900
Lotta Höjvall
08-310900
Caroline Westin
08-310900
Lotta Höjvall
08-310900
Vice VD Sofie Bengtsson
0733-346 106
Amanda Lejon
020-31 09 00
Caroline Westin
020-31 09 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: UPGRADES EDUCATION SWEDEN AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Besöksadress

Nybrokajen 13
STOCKHOLM

Postadress

Nybrokajen 13
STOCKHOLM, 11148

Liknande jobb


22 november 2024