OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner.I Sverige har Adecco ca 50 kontor och 5000 anställda.Våra verksamhetsområden är uthyrning, rekrytering, outsourcing och karriärutveckling.Adecco är auktoriserat. Adecco Umeå söker nu en rekryteringsansvarig mot vår uthyrningsverksamhet för ett vikariat på ett år eller mer.Arbetsuppgifter Som rekryteringsansvarig på vårt kontor i Umeå får du möjlighet att jobba med en mängd olika typer av tjänster och kompetenser i en dynamisk miljö.Du kommer att arbeta tätt tillsammans med våra konsultchefer för att lösa uppdrag mot uthyrningsverksamheten.Du jobbar med hela rekryteringsprocessen från kandidatattraktion, kravspecifikation, annonsering, urval, search, intervju, presentation och referenstagning.Tjänsten ställer krav på att du kan balansera ett effektivt arbetssätt med hög servicenivå och kvalitativa kandidatbedömningar.Vi vill också att du är bekväm i att prata inför grupper av människor då du kommer att marknadsföra Adecco på tex.mässor och utbildningar.Vem söker vi?- Akademisk examen med inriktning mot beteendevetenskap och personal är meriterande, men din personlighet är direkt avgörande.- Engelska och goda kunskaper i Officepaketet är ett krav.- Körkort är ett krav.- Vi ser gärna att du har erfarenhet av rekrytering eller att du har varit delaktig i liknande processer.- Vi tror att du är en utpräglad lagspelare med hög ansvarskänsla.- Erfarenhet av tjänsteförsäljning är ett plus. Personliga egenskaper - Du har förmåga att utveckla relationer och presentera lösningar.- Du är förtroendeingivande och kvalitetsmedveten.- Du tilltalas av affärer och har stor social kompetens.- Du har ett eget driv och är resultatfokuserad.- Du är flexibel och kan snabbt ändra fokus utifrån verksamhetens behov.Är detta en intressant tjänst för dig?Välkommen med din ansökan så snart som möjligt.Urval sker löpande.Tillsättning av tjänsten sker snarast.Sista ansökningsdag: 2008-10-27.