OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mäklarfirman HusmanHagberg AB grundades 1997 av Mats Dahlström och Lennart Hagberg. HusmanHagberg är en franchiseorganisation vilket innebär att alla kontor drivs av egna företagare. Idag har den 25-årsfirande fastighetsmäklarkedjan över 400 medarbetare på 105 kontor i Sverige och sex kontor i Spanien. HusmanHagberg är privatägda och fristående från banker och försäkringsbolag. Många av våra medarbetare bor i området där de arbetar. Med ett äkta engagemang och en passion för sitt yrke vinner de kundernas hjärtan. Det är därför vi är fastighetsmäklaren med nöjdare kunder. Huvudkontoret ligger i Stockholm och VD är Fredrik Kjell.
HusmanHagberg söker en Rekryteringsansvarig
Rollen
Är du en social, flexibel och affärsdriven rekryterare som söker en ny utmaning? Motiveras du av att arbeta med människor, skapa synergier samt ha en stor variation på arbetsuppgifter? Då har vi möjligheten för dig här.
HusmanHagberg söker efter en person som kan säkerställa inflödet av nya fastighetsmäklare. I rollen kommer du att proaktivt arbeta för att identifiera, attrahera samt lokalisera nya lovande talanger som vill göra karriär inom fastighetsmäklarbranschen.
Du kommer söka efter mer etablerad kompetens och få dem med på HusmanHagbergs spännande resa. Du kommer även att delta i mässor samt andra liknande event. I rollen förväntas du att vara uppsökande, idérik samt arbeta tätt med HusmanHagbergs franchisetagare för att säkra inflödet av nya mäklare löpande. Du förstår affären i mäklarverksamheten och ska kunna visualisera fördelarna samt beskriva ex. delägarskap, gigmäkleri och franchisetagande. Du är en nyckelperson i bolaget och du kommer att ha stora kontaktytor både internt och externt.
Som medarbetare på HusmanHagberg erbjuds du en dynamisk miljö med mängder av utvecklingsmöjligheter. Du kommer att verka i framkant inom mäklarbranschen och samverka med drivna kollegor för ytterligare framgång.
Kompetenskrav
Vi söker dig som har relevant tidigare arbetslivserfarenhet av liknande roller, med fördel i en kundnära roll. Du är van vid ett digitalt arbetssätt och behärskar sedvanliga program. Du föredrar att arbeta i ett högt tempo med många bollar i luften och hög variation på arbetsuppgifterna. Det är självklart för dig att ta ett stort individuellt ansvar och du strävar efter att utvecklas i din roll.
Som person är du driven, flexibel och initiativtagande. Vi ser gärna att du har en hög social förmåga samt ett kreativt tankesätt. Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat. Vidare är det viktigt att du i din roll är ödmjuk, kommunikativ och har förmågan att skapa goda relationer både internt och externt.
På HusmanHagberg jobbar vi efter en värdegrund som är ”Äkta Passionerade Vinnare” och det är viktigt det ligger i linje med dina värderingar.
Du kommer företrädesvis att utgå från huvudkontoret i Stockholm med start snarast eller enligt överenskommelse och stor vikt kommer att läggas på din personlighet.