OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss på Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi en rekryteringsansvarig till vårt team, är det du?
Som rekryteringsansvarig hos oss på Kura Omsorg blir du en viktig del i vårt uppdrag att hitta rätt personliga assistent till rätt kund. Denna tjänst ger dig goda förutsättningar att bygga upp en specialiserad erfarenhet inom området. I rollen ingår att självständigt sköta och följa upp, hela eller delar av, rekryteringsprocessen med stöd av närmaste chef och kollegor. Du stöttar självständigt våra rekryterande chefer i deras processer men har ett nära samarbete med rekryterare hos våra systerbolag.
Arbetsuppgifterna består bland annat av
Kravprofilsarbete
Formulera annonser
Urval
Intervjuer
Referenstagning
Kandidatvård och uppdateringar i vår kandidatpool
Deltagande vid rekryteringsträffar
Omvärldsbevakning
Vid exempelvis jul och sommar är efterfrågan extra stor och då går arbetstempot upp under en kortare tid. Därför bör du som söker vara beredd på arbetstoppar och behöva hantera en större mängd parallella processer.
Om dig
Vi ser att du som söker har en akademisk examen eller likvärdigt inom HR-området och förmodligen är det här ditt första HR/rekryteringsjobb. Du är nyfiken på rekrytering och har med fördel kommit i kontakt med rekrytering tidigare. Du beskriver dig som relationsskapande, driven och strukturerad. Du är en god kommunikatör och viljan att ta ägarskap i ditt arbete och att följa dina arbetsprocesser.
Vi erbjuder dig att arbeta i ett familjärt företag och i ett team av engagerade kollegor.
Kvalifikationer
- Akademisk examen eller likvärdigt inom HR-området
- Goda kunskaper i svenska språket, tal och skrift
- B-körkort
Övrigt
Start: Februari 2023, enligt överenskommelse
Plats: Örnsköldsvik
Arbetstid: 08.00-16.30
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar provanställning
Resor: Då du arbetar med rekryteringar över ett större område förekommer resor vid exempelvis rekryteringsträffar m.m.
Körkort: Du behöver inneha B-körkort
Om rekryteringsprocessen
Vi utgår ifrån vår värdegrund: Glädje, engagemang och trygghet. Det betyder att vi som arbetar på Kura Omsorg har en humanistisk människosyn samt ett proaktivt och lösningsfokuserat arbetssätt. I vår rekryteringsprocess innebär det att vi värdesätter ovan egenskaper
Under rekryteringen genomförs tester som en del i vår urvalsprocess.
Sista ansökningsdag är den 18 januari 2024, vi arbetar löpande i processen och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss på Kura Omsorg
Vi har idag 4 lokala assistanskontor i Örebro, Trollhättan, Lidköping och Örnsköldsvik. Vi verkar tillsammans med våra personliga assistenter för ett värdefullt och intressant liv utifrån varje enskild persons specifika förutsättningar. Hos oss värnar vi om personlig service och personlig assistans för våra ca 250 kunder.
All personlig assistans bygger på ett individuellt upplägg tillsammans med våra kunder. Dessutom får kunderna en personlig kundansvarig som sköter alla detaljer kring assistansen och den arbetsmiljö som assistenterna vistas i. Uppdraget som rekryterare är att tillsammans med kundansvarig hitta rätt assistent till rätt kund.
Hos oss arbetar idag ca 1200 personer. 1170 av oss är personliga assistenter och övriga arbetar som informatörer, jurister, ekonomer, administratörer och kundansvariga.
En del av Team Olivia
Kura Omsorg ingår i koncernen Team Olivia. Team Olivia har utvecklats till ett ledande omsorgsföretag med ett 40-tal etablerade bolag under lokala varumärken med drygt 200 verksamheter i Sverige, Norge och Danmark.
Läs mer om Team Olivia här: www.teamolivia.se (https://www.teamolivia.se/sv)
Kontaktpersoner på detta företaget
Khanda Sardar
0709677297