Rekryteringsansvarig till Nordström Assistans

Rekryteringsansvarig till Nordström Assistans

Arbetsbeskrivning

Hos oss på Nordström Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi en rekryteringsansvarig till vårt team, är det du?

Som rekryteringsansvarig hos oss i Region Norr blir du en viktig del i vårt uppdrag att hitta och anställa rätt personliga assistent till rätt kund. Denna tjänst ger dig goda förutsättningar att bygga upp en specialiserad erfarenhet inom området. I rollen ingår att självständigt sköta och följa upp, hela eller delar av, rekryteringsprocessen med stöd av närmaste chef och kollegor. Du stöttar självständigt våra rekryterande chefer i deras processer men har ett nära samarbete med rekryterare hos våra systerbolag.

Arbetsuppgifterna består bland annat av

Kravprofilsarbete

Formulera annonser

Urval

Intervjuer

Referenstagning

Kandidatvård och uppdateringar i vår kandidatpool

Deltagande vid rekryteringsträffar

Omvärldsbevakning

Vid exempelvis jul och sommar är efterfrågan extra stor och då går arbetstempot upp under en kortare tid. Därför bör du som söker vara beredd på arbetstoppar och behöva hantera en större mängd parallella processer.

Om dig

Vi ser att du som söker har en akademisk examen eller likvärdigt inom HR-området och kanske är det här ditt första HR/rekryteringsjobb. Du är nyfiken på rekrytering och har med fördel kommit i kontakt med rekrytering tidigare. Du beskriver dig som relationsskapande, driven och strukturerad. Du är en god kommunikatör och van att ta ägarskap i ditt arbete och att följa dina arbetsprocesser.

Vi erbjuder dig att arbeta i ett familjärt företag och i ett team av engagerade kollegor.

Övrigt

Start: November 2023, enligt överenskommelse
Plats: Visby, Gotland
Arbetstid: 8.00-16.30
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar provanställning
Resor: Då du arbetar med rekryteringar över ett större område förekommer resor vid exempelvis rekryteringsträffar, intervjuer etc.

Om rekryteringsprocessen

Vi utgår ifrån våra värderingar: Kompetens, engagemang och nytänkande. Det betyder att vi som arbetar på Nordström Assistans vill bidra med vår kompetens och vårt engagemang och ha ett proaktivt och lösningsfokuserat arbetssätt. I vår rekryteringsprocess innebär det att vi värdesätter ovan egenskaper.

Under rekryteringen genomförs tester som en del i vår urvalsprocess.

Sista ansökningsdag är den 27 oktober 2023, vi arbetar med löpande rekrytering och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen in med din ansökan redan idag!

Om oss på Nordström Assistans

Vi har funnits sedan 1998 och tillsammans är vi drygt 300 kunder och 1400 medarbetare. Vi erbjuder assistans i hela Sverige utgående från våra lokalkontor. Därutöver driver vi ledsagning på ett antal orter runt om i landet. Vi verkar tillsammans med våra personliga assistenter för ett värdefullt och intressant liv utifrån varje enskild persons specifika förutsättningar.

All personlig assistans bygger på ett individuellt upplägg tillsammans med våra kunder. Dessutom får kunderna en personlig kundansvarig som sköter alla detaljer kring assistansen och den arbetsmiljö som assistenterna vistas i. Uppdraget som rekryterare är att tillsammans med kundansvarig hitta rätt assistent till rätt kund.

En del av Team Olivia

Nordström Assistans ingår i koncernen Team Olivia. Team Olivia har utvecklats till ett ledande omsorgsföretag med ett 50-tal etablerade bolag under lokala varumärken med drygt 200 verksamheter i Sverige, Norge och Danmark.

Läs mer om Team Olivia här: www.teamolivia.se (https://www.teamolivia.se/sv)

Kontaktpersoner på detta företaget

David Ronàld

Ann-Sofi Kinnvall
0859900930

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordström Assistans
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 oktober 2023
  • Ansök senast: 27 oktober 2023

Besöksadress

Slussen, Stockholm
None

Postadress

Slussen
Stockholm, 11646

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024