Rekryteringsassistent

Rekryteringsassistent

Arbetsbeskrivning

Recruitbyme är ett bolag som arbetar med rekrytering och utbildning som huvudsyssla och hjälper våra kunder med att öka sin egen affärsnytta, genom att leverera hög kvalité och service i alla de uppdrag som vi genomför. Vi finns med huvudkontor i Gävle och arbetar med uppdrag över hela landet. 



Nu söker vi förstärkning av ytterligare 1-2 rekryteringsassistenter,  som vill arbeta med rekrytering av kompetent personal tillsammans med oss. 


I rollen som rekryteringsassistent på Recruitbyme, kommer du att arbeta med att hitta våra framtida konsulter. Ditt fokus blir att hitta rätt kompetens till aktuell kravprofil, samt upprätthålla och förvalta våra kandidater, som hanteras via vår smarta digitala rekryteringsplattform. Du kommer arbeta inom branschområdena IT, HR, inköp och fastighetsområdet och det är bra om du har intresse och kunskaper kring IT och dess olika program/språk för att förstå en kunds olika behov.


Arbetsuppgifterna handlar om att arbeta med hela rekryteringskedjan ifrån screening av kandidater, intervjuer, fram till slutprocessen till att kandidaten blir anställd. Även referenstagning ingår i arbetsuppgifterna. 


Arbetsuppgifter: 
Annonsera lediga tjänster via vår smarta digitala rekryteringsplattform
Skanna och matcha inkomna CV:n, mot kravprofil
Intervjua potentiella kandidater (telefon och videointervju)
Referenstagning
Kontakt med kund och presentation av kandidat
Håller dig uppdaterad på nya konsultuppdrag


Som person är du full av energi, glädje och drivs av att alltid ge det bästa i varje situation.
 I övrigt är du en ansvarstagande, socialt utåtriktad person, med god kommunaktiv förmåga som kan hantera flera parallella projekt samtidigt.
 
 Dina personliga egenskaper kommer att vara avgörande i urval och slutgiltigt val.
 
 Kompetenser:
 
Du har en förmåga att driva dig själv mot högt uppsatta mål.
Har du en bakgrund och har arbetat med rekrytering tidigare, så värderas det högt.
Du har en personalvetarutbildning som bakgrund.
Svenska och engelska är ett krav.
God datavana och kan hantera dom vanligaste Microsofts programmen.
Erfarenhet av att arbeta i ett rekryteringssystem är en fördel.
Förståelse inom IT området och dess krav för kompetens mot uppdrag är en fördel.
Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.


Vi erbjuder dig
 
Utbildning av vårt rekryteringssystem
Möjlighet att arbeta hemifrån och anpassa dina arbetsdagar utifrån det som passar dig bäst
Löpande coachning och stöd från engagerad ledare
Få värdefull kompetens inom rekryteringsområdet


Arbetstider
 
5 timmar/vecka, vilket kan utökas om du visar resultat på genomförda rekryteringar.
 
 Varmt välkommen med din ansökan.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Recruitbyme i Sverige AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2022
  • Ansök senast: 24 december 2022

Liknande jobb


22 november 2024

13 november 2024

8 november 2024