OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Boxflow
Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Malmö och Kristianstad. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow växer snabbt och 2021 omsätter vi över 120 miljoner och är fler än 250 anställda
Om tjänsten
Boxflow söker efter en rekryteringsassistent för att stärka upp organisationen internt! Vi söker dig som är student och som vill arbeta extra inom HR-området. Du blir en del av ett bolag i en spännande tillväxtfas där du kommer ha stora möjligheter att påverka din egen och företagets utveckling. Ett spännande extrajobb som ger insyn i vad det innebär att arbeta med rekrytering i ett snabbväxande bolag.
Tjänsten är förlagd så att du skall kunna kombinera arbetet med dina studier. Vi ser gärna att du skall kunna avvara minst 2-3 vardagar i veckan för att vara aktuell för tjänsten. Arbetstiden är förlagd under 08:00-17:00 på huvudkontoret. Huvudkontoret är belägget i Östra Ljungby ca 20 minuter utanför Helsingborg, det är en fördel om du har körkort och tillgång till bil.
Arbetsuppgifter
Som rekryteringsassistent är du företagets första kontakt med potentiella konsulter varpå vi tror att du trivs och känner dig trygg i en relationsskapande roll. Du kommer samarbeta med Boxflows konsultchefer, där du kommer avlasta dessa med delar av rekryteringsprocessen.
Arbetsuppgifter som förekommer är:
- Kravprofil och publicering av annonser
- Urval av kandidater, CV-granskning, intervjuer etc.
- Referenstagning
- Administration
Profil & bakgrund
Vi letar efter en person som gillar att arbeta i team, drivs av att skapa resultat och nå mål! Vi ser att du är en engagerad person som gillar att ta ansvar och skapa ordning. Vidare gillar du att arbeta i ett högt tempo med många bollar i luften. Arbetet ställer högra krav på noggrannhet, förmågan att prioritera samt att arbeta effektivt.
Vi söker dig som:
- Studerar Personalvetenskap, Service Management, Beteendevetenskap eller motsvarande och har minst 1,5 år kvar på dina studier.
- Har tidigare erfarenhet av service och kundkontakt
- Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
- Kan arbeta i våra olika system och Office-paketet
Stämmer detta in på dig så har vi en otroligt spännande tjänst som väntar på dig. Vi träffar kandidater löpande och ser en uppstart så fort vi hittat rätt person!