OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rekryteringsassistent
Är du intresserad av rekrytering och söker ett extrajobb vid sidan av dina studier? Då ska du läsa vidare och söka jobbet som Rekryteringsassistent på Keolis!
Om rollen
Som rekryteringsassistent på Keolis kommer du få fördjupad kunskap om ett stort företags olika kompetensbehov och utmaningar. Tillsammans med trevliga och hjälpsamma kollegor kommer du att stötta rekryterare och chefer i sökandet efter rätt kompetens. Det du inte redan kan kommer vi lära dig, samtidigt som vi gärna lyssnar på vad du kan bidra med i form av kunskap och erfarenhet. Dina arbetsuppgifter kommer att variera och inkludera de flesta delar av rekryteringsprocessen, men även en del HR-administration. För dig som även är intresserad av employer branding så kommer det att finnas uppgifter inom området.
Om dig
Vi söker dig som är duktig på att skapa goda samarbeten och som har ett eget inre driv. Möjligheten att bolla tankar med hjälpsamma kollegor är aldrig långt borta men för att lyckas behöver du kunna arbeta både i team såväl som självständigt. Utöver det så söker vi dig som;
· har en pågående universitetsutbildning med minst ett år kvar.
· Kan jobba deltid, ca 20%, gärna lite varje dag.
· Är skicklig på att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Vi ser det som meriterande om du har några års arbetslivserfarenhet sen tidigare.
Vad kan du se fram emot?
Som rekryteringsassistent på Keolis kommer du bli en del av ett trevligt team och få prova på många olika arbetsuppgifter. Rollen innebär att du delvis kan arbeta hemifrån och vi ser gärna att du bor i Göteborg. Keolis erbjuder en arbetsplats med spännande utvecklingsmöjligheter och stöttande kollegor. Arbetsmiljön på Keolis präglas av mångfald och respekt för varandras olikheter och vi är stolta över att ha medarbetare från olika delar av världen.
Urval sker löpande. Urvalet baseras på dina tidigare erfarenheter samt på dina inneboende personliga förutsättningar. Vi kommer därför ta hjälp av arbetspsykologiska testverktyg från Alva Labs.
Om oss
Keolis är en av Sveriges största aktörer inom kollektivtrafik vilket gör oss till en trygg arbetsgivare. Vi är i dagsläget cirka 5000 anställda varav majoriteten är busschaufförer. För att dessa ska kunna göra sitt jobb – det vill säga tillhandahålla hållbara mobilitetslösningar för resenärer – krävs det att resten av organisationen består av kompetens i form av specialister, tjänstemän och chefer. Som utvecklar, organiserar och leder verksamheten. Keolis är en bra arbetsplats – och vi ska bli ännu bättre. Vid din sida kommer du att ha engagerade kollegor och chefer som varje dag bidrar till att verksamheten utvecklas.
Kontakt
För frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta Talent Acquisition Specialist Savanna Aljaderi Malmström savanna.aljaderi@keolis.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Andreas Hansson, Arbetsledare
0700-3300517
Kent Thunberg, Områdeschef
0705-209926
Andreas Hansson, Teamchef
0703-300517
Birgitta Mårtensson
0851902296
Britt-Marie Sjöblom Hammel
Magnus Norrby
Birgitta Mårtensson
Magnus Norrby
Magnus Norrby
+46 (0) 72-208 56 21