OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans med vår kund söker vi en kommunikativ student som vill arbeta som rekryteringsassistent med inriktning search i Stockholm. Detta är rollen för dig som vill lära dig mer om rekrytering och är ihärdig ✨🚀
OM TJÄNSTEN
Som rekryteringsassistent hos vår kund kommer du att stötta och hjälpa företaget med search av kandidater. Din främsta arbetsuppgift kommer vara att searcha efter Business Intelligence och Data Engineer - kandidater via LinkedIn och verktyget LinkedIn Recruiter. Du ansvarar självständigt för search av kandidater, driver den initiala kontakten med kandidater och bokar in för ett första samtal med ansvarig rekryterare. På sikt kommer du även att göra telefonintervjuer och referenstagningar. Denna roll är på deltid och därmed perfekt för dig som är student och vill samla värdefull arbetslivserfarenhet.
Denna roll är ny för företaget vilket gör att du får en unik möjlighet att vara med och forma rollen samt ta del av stora utvecklingsmöjligheter.
Hur kan en dag se ut? Du kommer att jobba på det härliga och trevliga kontoret på Kungsgatan i Stockholm i nära samarbete med företagets People and Culture Manager. Du kommer att jobba cirka 10-20 timmar per vecka och ha möjligheten att anpassa dina jobbtider efter ditt studieschema. Du driver dina arbetsuppgifter självständigt och har stort tålamod och ihärdighet i utförandet av dessa.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Search via LinkedIn Recruiter
* Boka kandidater för ett första samtal med ansvarig rekryterare
* Telefonintervjuer och referenstagning (på sikt)
VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande vid universitet / högskola eller annan eftergymnasial utbildning
- Har erfarenhet av att arbeta med människor och service
- Har flytande kunskaper i både svenska och engelska, då du kommer att använda dessa i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du
- Tidigare har arbetat med search via LinkedIn Recruiter
- Studerar till personalvetare eller HR/PA inriktning
- Har flera år kvar av din utbildning och således kan arbeta långsiktigt i rollen
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kommunikativ
- Uthållig
- Intresse för rekrytering och search
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231