Rekryteringsassistent sökes till Peridos huvudkontor!

Rekryteringsassistent sökes till Peridos huvudkontor!

Arbetsbeskrivning

Pluggar du HR, kommunikation eller liknande område? Har du en naturlig fallenhet för att skriva och har intresse för rekrytering? Då har vi en rolig tjänst för dig! Här blir du del av ett tight team som dagligen arbetar med att skapa träffsäkra annonser och stöttar våra rekryterare med blandade uppgifter.
Om tjänsten
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom hela tjänstemannasektorn som är duktiga på att matcha rätt konsult med rätt roll och organisation. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 1500 konsulter på uppdrag över hela landet. Nu behöver vår rekryteringsavdelning stärkas upp med en rekryteringsassistent. Vi håller till i fina lokaler vid Mariatorget, med närhet till både tunnelbana och lunchställen. Du kommer att täcka upp ett föräldravikariat och behövs på plats på kontoret heltid under sommaren och deltid till hösten, perfekt sommarjobb för dig som studerar alltså!
Dina arbetsuppgifter
Det här är en roll där du till största del kommer vara ett stöd till Peridos rekryterare. Här består arbetsuppgifterna av att skriva träffsäkra och målgruppsanpassade annonser, redigera CV:n, utföra referenstagningar och svara på inkommande frågor från kandidater. Det är till stor del en administrativ roll men i annonsskrivningen får du utlopp för din kreativitet. Vi rekryterar såväl juniora som seniora tjänster inom en rad olika branscher. Du kommer att få kunskap om många olika roller när du skriver jobbannonser till allt från ekonomiassistenter, AML-analytiker till tyngre IT-roller. I mån av tid kommer du även att hjälpa till att hitta kompetenta kandidater till våra kunder. Genom search på LinkedIn och i våra interna system hjälper du rekryterarna att hitta potentiella kandidater och på sikt hjälper du människor till sitt nästa steg i karriären!
Dina egenskaper
Vi tror att detta är ett perfekt uppdrag för dig som är studerande, då behovet är heltid under sommaren och sedan deltid fram till årsskiftet. Du bör vara skicklig i skrift och sitter gärna på kreativa idéer på hur man få potentiella kandidater intresserade av en annons. För att lyckas i rollen tror vi även att du är flexibel, prestigelös och positiv samt att du har förmågan att snabbt skifta fokus. Arbetstempot kommer att variera och det är viktigt att du är stresstålig och självgående då du kommer arbeta ensam under högsommaren då ditt team har semester. Men oroa dig inte, till dess har du fått en gedigen upplärning av dina kollegor. Det viktigaste är inte att du kan allt, utan att du är nyfiken och drivs av att ta reda på saker själv!
Är det dig vi letar efter? För att visa på ditt intresse kring skrivande vill vi att du tillsammans med din ansökan skickar med ett förslag på en annons (max 300 ord) till någon av tjänsterna nedan. Det går bra att lägga annonsen i samma fil som ditt personliga brev eller klistra in i meddelanderutan.
Ekonom till en kommun
IT-tekniker till en myndighet
Administratör till en bank

Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att läsa den!
Vi söker dig som har:
Eftergymnasial utbildning inom relevant område
Har känsla och förmåga att uttrycka sig i skift
Möjlighet att arbeta heltid mellan v.26-32

Plus i kanten:
Erfarenhet av administrativt arbete
Erfarenhet av att searcha kandidater

Omfattning och tillträde
Heltid/deltid, vikariat till årsskiftet. Tillträde 24 juni.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig. Ange tjänsten referensnummer 34585 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 maj 2024
  • Ansök senast: 1 juni 2024

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


23 december 2024

20 december 2024

20 december 2024