Rekryteringsassistent sökes till vår kund!

Rekryteringsassistent sökes till vår kund!

Arbetsbeskrivning

Studerar du inom HR och vill komplettera och utveckla din teoretiska kunskap med praktisk erfarenhet? Drivs du av ett högt tempo och att utvecklas? Då är det dig vi söker! Du kommer i denna lärorika roll få en bred inblick i rekryteringsarbetet genom att stötta vår kunds HR-specialister och HR Business Partners i det dagliga arbetet. I takt med att du kommer in i arbetet finns möjlighet att utvecklas i rollen och få utökat ansvar. Vi hanterar ansökningarna enligt löpande urval, så tveka inte att söka redan idag!

OM TJÄNSTEN
För kunds räkning söker vi nu en rekryteringsassistent till deras HR-avdelning som i dagsläget består av 8 kollegor. Teamet delar arbetsplats tillsammans med kompetenta kollegor från både utbildningsavdelningar samt HR avdelningen på hela företaget. Vardagen på kontoret präglas av ett stort engagemang, professionalism och ett gott samarbete!

Du erbjuds


* En plats i ett familjärt team som har kul på jobbet
* Möjlighet till en långsiktighet inom företaget
* Erfarenhet av rekryteringsprocessen från start till slut


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga uppgifter som rekryteringsassistent kommer vara att..


* Administrera i rekryteringssystem
* Hålla telefonintervjuer och referenstagning
* Besvara frågor från kandidater
* Förbereda material såsom intervjumaterial
* Avtalshantering
* Intygshantering


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar HR, personalvetare eller beteendevetare på högskolenivå på minst 50% och har minst ett år kvar av dina studier
- Kan arbeta 2-3 heldagar i veckan
- Har god kommunikativ förmåga i tal och skrift både på svenska och engelska

Det ä meriterande om du


* Har tidigare erfarenhet av administration, rekrytering eller koordinering
* Har vana av att driva egna projekt och ta egna beslut i yrkessammanhang


Som person är du


* Nogrann
* Lösningsorienterad
* Serviceminded


För att trivas i rollen ser vi att du är noggrann, strukturerad samt trivs med att hålla många aktiviteter igång samtidigt. Du har en god prioriterings- och problemlösningsförmåga samt värdesätter en god service både internt och externt.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid, 2-3 dagar i veckan
* Placering: Stockholm


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2022
  • Ansök senast: 14 november 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


10 oktober 2024

HR-administratör

HR-administratör

8 oktober 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

8 oktober 2024