OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Novare Interim & Recruitment grundades 2017 med visionen att erbjuda kompetent personal inom HR, ekonomi och administration. Genom engagerad personal som brinner för hantverket levererar vi pricksäkra matchningar och snabba resultat på våra kunders behov. Novare Interim & Recruitment är en del av humankapitalhuset Novare och tillsammans är vi experter på allt som har med medarbetare och kompetens att göra. Det kan handla om att hitta rätt person till rätt plats men också om att systematiskt analysera företagets kompetensbehov och långsiktigt utveckla medarbetarna. Läs gärna mer om oss via www.novare.se.
Är du i början av din HR-karriär och letar efter en spännande utmaning i en verksamhet i ständig förändring, läs gärna vidare! BRA Flyg söker nu en strukturerad och noggrann rekryteringsassistent som brinner för administration och är en fena på att skapa goda relationer. Tycker du även om att ta dig an nya utmaningar, arbeta nytänkande och se möjligheter så kan det här vara en roll för dig!
Om tjänsten
Som rekryteringsassistent blir din främsta funktion att stötta i det administrativa rekryteringsarbetet. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära att utföra referenstagningar, hålla säkerhetssamtal, screena ansökningshandlingar, genomföra onboarding och administration runt nyanställningar samt säkerställa all kandidatdokumentation. Vidare kommer du även boka in kurser, intervjuer, resebokningar och ansvara för säkerhetsprövning samt säkerhetssamtal i enlighet med myndighetskrav TS.
Detta är ett konsultuppdrag via Novare Interim & Recruitment.
Vem söker vi?
För att trivas i den här rollen ser vi att du är en person som bidrar med en positiv inställning samt har en förmåga att skapa goda relationer. Du ska vara en god kommunikatör både i tal och skrift på svenska och engelska. Vidare ser vi också att du är strukturerad och noggrann, kan arbeta självständigt och har en trygg personlighet. Du tycker om utmaningar och ser möjligheter samt trivs i en föränderlig verksamhet med rörliga mål.
Vi ser det som krav att du har gymnasieutbildning och goda kunskaper i Office-paketet. Därtill är det meriterande om du har utbildning från universitet/högskola eller motsvarande med koppling till HR/PA. Har du tidigare arbetat med rekryteringsadministration eller som rekryteringsassistent är det en fördel.
Övrig information
Uppdragsperiod: Omgående t.o.m september med möjlighet till förlängning
Omfattning: 100%
Placering: Stockholm, arbete hemifrån
Anställningsform: Heltid, konsultuppdrag
Jag är intresserad! Hur kommer jag vidare?
Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Har du frågor gällande processen eller uppdraget så är du varmt välkommen att kontakta oss på Novare Interim & Recruitment. Notera att vi utifrån GDPR endast tar emot ansökningar via annons.
Varmt välkommen med din ansökan!